Summi1
Summit2

Euromonitor International: Rast potrošnje gotovih jela i supa tokom 2023. godine

InFokus: supe, gotova jela i hrana za poneti

Analize

15.03.2024

Zamrznuta gotova jela beleže maloprodajni rast. Među najpopularnijim su pasulj sa slaninom, posni pasulj, pasulj sa kobasicom, ćufte u paradajz sosu, grašak sa slaninom, goveđi paprikaš i grašak sa svinjetinom. Supa je zabeležila pozitivne trendove u prodaji tokom 2023. godine, budući da na tražnju potrošača utiče njena pogodnost pripreme i pristupačne cene

Autor: Euromonitor International

Foto: Freepik

Potražnja za praktičnom hranom podstiče njen rast

Prema rezultatima istraživanja agencije Euromonitor International, mnogi građani Srbije su i u eri nakon pandemije nastavili sa užurbanim načinom života, što je podstaklo potražnju za laganijim obrocima i supama. Zbog svoje praktičnosti i raznovrsnog izbora, zamrznuta gotova jela beleže maloprodajni rast.

Nekoliko vodećih igrača nudi širok izbor zamrznutih gotovih jela za čiju je pripremu potrebno svega 10 do 15 minuta. Među najpopularnijima su pasulj sa slaninom, posni pasulj, pasulj sa kobasicom, ćufte u paradajz sosu, grašak sa slaninom, goveđi paprikaš i grašak sa svinjetinom, i ona čine 70 odsto vrednosne prodaje u maloprodaji.

Međutim, na ograničenje potražnje može uticati i tradicionalna kultura spremanja obroka kod kuće svojstvena njihovom društvu, budući da značajan broj potrošača u Srbiji veruje da je domaća hrana uvek najbolja opcija.

Velika potrošnja supe zbog njene pristupačnosti

Supa je zabeležila pozitivne trendove u prodaji tokom 2023. godine, budući da na tražnju potrošača utiče njena pogodnost pripreme i pristupačne cene. Rastuća inflacija i troškovi života su tako supe učinili sve atraktivnijim poroizvodima.

Lojalnost brendu ostala je značajna kategorija, budući da je ukus jedan od važnijih kriterijuma, pa su brendovi poput Aleve i Podravke ostvarili značajan udeo u maloprodajnoj vrednosti. 

Želite da budete deo narednog izdanja InStore-a? Kontaktirajte nas!

Najverniji konzumenti suvih supa su mlađi i ljudi srednjih godina koji žive u urbanijim sredinama i cene svoje vreme, tako da nisu spremni da troše mnogo vremena na pripremu obroka.

Privatna robna marka ima relativno jaku poziciju u kategoriji i to odražava tendenciju potrošača da konzumiraju suve supe zbog toga što predstavljaju dobru vrednosti za novac, pri čemu privatna robna marka predstavlja ultimativnu ekonomičnost za mnoge građane Srbije. Udeo privatnih robnih marki je porastao u 2023. zbog sve veće osetljivosti na cene, pri čemu je oko petina supe kupljena na promociji u Srbiji.

O kompaniji i istraživanju

Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. U saradnji sa našim klijentima, pružamo prave izveštaje, baze podataka ili prilagođeno rešenje za podršku odlukama i razvoj njihovog poslovanja. Kombinujemo globalnu ekspertizu sa lokalnim uvidom analitičara širom sveta, kako bismo pomogli našim klijentima da predvide industrijske, ekonomske i potrošačke trendove. Povezujući metodologije zasnovane na nauci o podacima sa istraživanjima na terenu, pružamo kontekst strateškim i taktičkim podacima, pomažući klijentima da odgovore na najveće izazove i identifikuju mogućnosti. Imamo 15 kancelarija širom sveta, jedna je i u Srbiji.