Summi1
Summit2

Euromonitor International: Žvakaće gume beleže stabilan rast

InFokus: Žvakaće gume

Analize

24.09.2025

Udeo u maloprodajnoj vrednosti koji se odnosi na e-trgovinu ostaje veoma mali kada je reč o žvakaćim gumama u 2024. godini. To je posledica činjenice da se žvakaće gume uglavnom kupuju impulsno, što e-trgovina nije u stanju da zadovolji zbog vremenskog razmaka između poručivanja i isporuke. Savremeni maloprodajni trgovci, uključujući supermarkete, hipermarkete, prodavnice mešovite robe i diskontne lance, predstavljaju važne distribucione kanale za žvakaće gume

Autor: Euromonitor International

Beautiful, pretty and funny young girl blowing bubble from chewing gum. Blonde female with two ponytails on head wearing pink sweatshirt posing against gray background.

Rast podstaknut žvakaćim gumama

Prema podacima analitičke kompanije Euromonitor International, očekuje se da će žvakaće gume zabeležiti značajan rast u tekućim vrednostima u Srbiji u 2024. godini. Količinska prodaja žvaka podstaknuta je užurbanim stilovima života i povezanim prelaskom na konzumaciju i užinu u pokretu. Bubble žvakaće gume (specijalno dizajnirane za pravljenje balona), međutim, i dalje beleže pad količinske prodaje zbog veoma ograničene dostupnosti takvih proizvoda. Žvakaće gume beleže stabilan rast zahvaljujući širokoj prisutnosti i raznovrsnom asortimanu proizvoda, prisustvu jakih igrača u ovoj kategoriji, kao i kontinuiranom pojavljivanju noviteta i promocija. Žvakaće gume, takođe, imaju koristi od rastućeg interesovanja potrošača za oralno zdravlje i higijenu, pri čemu se veruje da žvakanje žvaka doprinosi dobroj oralnoj nezi. Zapravo, žvake bez šećera bile su najrasprostranjeniji tip proizvoda na kraju posmatranog perioda, a proizvodi sa svojstvima izbeljivanja zuba i osvežavanja daha bili su posebno cenjeni među potrošačima.

Impulsni karakter guma podržava prodaju u fizičkim prodavnicama

Udeo u maloprodajnoj vrednosti koji se odnosi na e-trgovinu ostaje veoma mali kada je reč o žvakaćim gumama u 2024. godini. To je posledica činjenice da se žvakaće gume uglavnom kupuju impulsno, što e-trgovina nije u stanju da zadovolji zbog vremenskog razmaka između poručivanja i isporuke. Savremeni maloprodajni trgovci, uključujući supermarkete, hipermarkete, prodavnice mešovite robe i diskontne lance, predstavljaju važne distribucione kanale za žvakaće gume. Pošto se žvake često postavljaju na ili blizu kasa, povratak češćim odlascima u kupovinu podržao je njihovu vidljivost i prodaju.

O kompaniji i istraživanju

Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. Od lokalnih do globalnih i taktičkih do strateških, naša istraživačka rešenja podržavaju odluke o tome kako, gde i kada da razvijate vaše poslovanje. Sa kancelarijama širom sveta, analitičarima u više od 100 zemalja, najnovijim tehnikama nauke o podacima i istraživanjem tržišta o svakom ključnom trendu i pokretaču, pomažemo vam da shvatite globalna tržišta.