Summi1
Summit2

Euromonitor International: Tržište grickalica dostiglo vrednost od 693 milijarde dolara

ISTRAŽIVANJE

Analize

03.10.2025

Globalno tržište grickalica nastavlja svoj rast, dostižući 693 milijarde dolara u maloprodaji u 2024. godini, prema podacima kompanije Euromonitor International.

Autor: Euromonitor International

Salty snacks, party mix panorama. A variety of crispy appetizers, overhead flat lay shot. Potato and tortilla chips, crackers, popcorn etc panoramic banner

Pokretana faktorima poput promenjene ekonomske moći i promena u vrednostima potrošača, industriji se predviđa dalji rast uprkos izazovima koje donose zakonodavne neizvesnosti i osetljivost potrošača na cene.

Izveštaj World Market of Snacks Report 2025 kompanije Euromonitor International ističe napore industrije i predviđa da će petogodišnja prognoza (2025–2030) nadmašiti prethodni period (2019–2024), dok se sektor udaljava od problema izazvanih pandemijom i sve više fokusira na unapređenja zasnovana na vrednosti.

U jeku turbulentnih tarifa i politike, rastućih troškova proizvodnje i dinamičnih promena u navikama potrošača, industrija i dalje beleži rast vrednosti, što je rezultiralo povećanjem od 4,2% i dostizanjem 679 milijardi dolara u maloprodaji 2024. godine, rekao je Carl Quash III, globalni menadžer za uvide u Euromonitor International-u, pozivajući se na najnovije nalaze i trendove iz baze znanja Passport.

Slane grickalice prednjače u globalnim potrošačkim preferencijama, sledi poslastičarstvo

U 2024. godini, slane grickalice zadržale su lidersku poziciju sa 35% udela u globalnoj vrednosnoj prodaji, dok je poslastičarstvo zauzelo drugo mesto. Slane grickalice ostaju favorit potrošača; ipak, rastuća potražnja za pristupačnim užicima oblikuje tražnju, pri čemu poslastičarstvo služi kao ključan izlaz za potrošače usmerene na vrednost, koji traže male trenutke zadovoljstva kroz grickanje.

Sladoled je zabeležio najveći pad među svim kategorijama grickalica, dok su slatki biskviti, energetske pločice i voćne grickalice ostali stabilni zahvaljujući ravnoteži između pristupačnosti i vrednosti. Ove promene naglašavaju sve veći fokus potrošača na isplativost, bez odricanja od uživanja, što sugeriše da će "pristupačan luksuz" biti ključni pokretač izbora grickalica u narednim godinama.

Brendovi grickalica ulaze u sektor zdravlja i lepote

Brendovi grickalica sve više šire poslovanje u sektor zdravlja i lepote, koristeći inovacije kako bi odgovorili na potrebe potrošača za blagostanjem iz novog ugla. Ovo odražava šire brisanje granica između kategorija, gde se hrana i lična nega prepliću u cilju podrške holističkom zdravlju.

Posebno je značajno da jedan od tri potrošača na globalnom nivou očekuje da poveća potrošnju na zdravlje i wellness u narednoj godini, što stvara prilike da se brendovi grickalica pozicioniraju kao partneri u životnom stilu, a ne samo kao proizvođači hrane. Kroz poverenje, funkcionalnost i inovacije, ovi brendovi mogu učvrstiti lojalnost potrošača i otvoriti nove pravce rasta.

Svet prolazi kroz brze društvene promene koje preoblikuju potrošačke navike i redefinišu standarde koji određuju šta grickalicu čini vrednom kupovine. Da bi ostali relevantni, brendovi moraju biti proaktivni i agilni, neprestano se razvijajući kako bi odgovorili na promenljiva očekivanja potrošača, zaključio je Quash III.