Summi1
Summit2

Mediana: Mlevenu kafu najviše piju stanovnici Srbije

InFokus: Tradicionalna kafa

Analize

10.04.2024

Najveći procenat velikih i umerenih konzumenata mlevene kafe je u Srbiji 69,6%, nešto manji procenat je u BiH (65.7%), dok je najmanji procenat velikih i umerenih konzumenata mlevene kafe u Sloveniji (56,3%). Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 7,8 miliona potrošača mlevene kafe koji je konzumiraju jednom dnevno i češće

Autor: Borislav Radojković, TGI Project Manager, borislav.radojkovic@mediana.co.rs 

Foto: azerbaijan_stockers/Freepik

Ovom prilikom prikazan je deo podataka iz Adria TGI baze koji se odnosi na konzumaciju mlevene kafe na tržištima BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije.

Analizirajući ovu kategoriju, na prikazana četiri tržišta, vidimo da se mlevena kafa procentualno najviše konzumira u Srbiji 78% i Hrvatskoj 76,6%, dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Sloveniji, 73,7%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 9,1 miliona korisnika ove kategorije.

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti relativno učešće velikih i umerenih konzumenata te kategorije, odnosno svih onih koji konzumiraju mlevenu kafu jednom dnevno i češće. Najveći procenat velikih i umerenih konzumenata mlevene kafe je u Srbiji 69,6%, nešto manji procenat je u BiH (65.7%), dok je najmanji procenat velikih i umerenih konzumenata mlevene kafe u Sloveniji (56,3%). Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 7,8 miliona potrošača mlevene kafe koji je konzumiraju jednom dnevno i češće.

Kada govorimo o markama mlevene kafe koje su se najviše koristile u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima Srbije i BiH marka Grand, marka koja ima najveći broj korisnika, dok je na tržištu Hrvatske to Franck, a u Sloveniji Barcaffe.

Ako posmatramo zajedno ova četiri tržišta, marka Grand ima najveći broj korisnika što je čini najpopularnijom markom u ovoj kategoriji. Ukupno je 2,3 miliona građana ove četiri države koristilo mlevenu kafu Grand, u poslednjih 12 meseci.

O istraživanju

TGI istražvanje pruža potpuni uvid u karakteristike i ponašanje potrošača, kako kroz analizu njegovih demografskih, psihografskih i medijskih karakteristika, tako i kroz njegove navike u korišćenju proizvodnih i uslužnih kategorija i brendova. Kao takav, Mediana TGI je neizostavan alat u poslovanju svih marketinških agencija, medija i oglašivača.

 

O kompaniji

Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine. Naša misija je da svojim klijentima pružamo kvalitetnu istraživačku i konsultantsku uslugu, a sve na osnovu dugogodišnjeg iskustva i dugoročne saradnje sa našim inostranim partnerima iz Kantar Media.