Summi1
Summit2

Euromonitor International: Rast prodaje alkoholnih pića

InFokus: Vino i žestoka pića

Analize

18.03.2024

Tokom 2022. godine proizvođači piva i vina organizovali su festivale kako bi povećali interesovanje potrošača za lokalno proizvedeno pivo i vino. U međuvremenu, rastuće interesovanje za održivost podstaklo je i domaće i strane proizvođače alkoholnih pića da pređu na održivo pakovanje i proizvodnju

Autor: Euromonitor international

Foto: Freepik

Alkoholna pića u 2022. godini: opšti presek

Prema podacima agencije Euromonitor International, smanjenje straha od korona virusa tokom 2022. godine motivisalo je ljude da se više druže, što je podstaklo rast trgovine alkoholnim pićima, uz potpuni oporavak prodaje nakon dramatičnog pada koji je zabeležen pandemijske 2020. godine. U međuvrmeenu, nagli rast cena, do kojeg su doveli povećani troškovi proizvodnje, pakovanja i logistike, podstakao je rast vrednosti. 

Ovaj rast cena je karaktersističan za većinu industrija, što je stvorilo pritisak na raspoloživi prihod i povećalo osetljivost potrošača na rast cena. Upravo je zbog toga počelo da se obraća više pažnje na cene, zbog čega potrošačima nije teško da posete i nekoliko prodavnica kako bi, prilikom kupovine alkoholnih pića, našli najbolje cene.

Ključni trendovi 

Ukidanjem restriktivnih mera, koje su bile na snazi tokom pandemije, proizvođači alkoholnih pića su počeli da koriste festivale kako bi promovisali svoje proizvode i time podstakli rast potrošnje. Na primer, tokom 2022. godine proizvođači piva i vina organizovali su festivale kako bi povećali interesovanje potrošača za lokalno proizvedeno pivo i vino.

U međuvremenu, rastuće interesovanje za održivost podstaklo je i domaće i strane proizvođače alkoholnih pića da pređu na održivo pakovanje i proizvodnju. Tako su, primera radi, lokalni proizvođači piva posvetili veću pažnju aluminijumskim limenkama i aktivno ih promovisali kao ambalažu pogodnu za reciklažu. Neki drugi su, poput Pernord Ricarda, povećali broj proizvoda pakovanih u staklenu ambalažu. 

Razvoj maloprodaje

Maloprodajna onlajn trgovina zabeležila je značajan rast tokom 2020. godine, a jedan od glavnih razloga jeste izbijanje pandemije i uvođenje ograničenja kretanja. Bez obzira na to, udeo alkoholnih pića u onlajn trgovini ostaje relativno mali. Na ovaj način češće kupuju mladi potrošači kojima zakon dozvoljava kupovinu alkoholnih pića i koji su tehnološki upućeniji. Oni, u krajnjem, kao grupa koja je odrasla uz internet, imaju više poverenja u kupovinu putem interneta.

Moderni prodavci alkoholnih pića su, takođe, zabeležili rast u 2022. godini, dok će diskonti imati koristi zbog visokih cena konkurencije i rastuće ponude alkoholnih pića. Osetljivost na cene koju izaziva inflacija podstakla je potrošače da na te razlike obraćaju više pažnje, a mnogi obilaze i više radnji kako bi pronašli najbolje dostupne cene.

O kompaniji i istraživanju

Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. U saradnji sa našim klijentima, pružamo prave izveštaje, baze podataka ili prilagođeno rešenje za podršku odlukama i razvoj njihovog poslovanja. Kombinujemo globalnu ekspertizu sa lokalnim uvidom analitičara širom sveta, kako bismo pomogli našim klijentima da predvide industrijske, ekonomske i potrošačke trendove. Povezujući metodologije zasnovane na nauci o podacima sa istraživanjima na terenu, pružamo kontekst strateškim i taktičkim podacima, pomažući klijentima da odgovore na najveće izazove i identifikuju mogućnosti. Imamo 15 kancelarija širom sveta, jedna je i u Srbiji.