Piše: Saša Filipović, izvršni komercijalni direktor, Yettel

Prednosti digitalizacije smo svi osetili tokom pandemije i videli šta nam je sve dostupno na klik, koliko je važno da možete da radite sa bilo kod mesta, da kupujete onlajn i da, pri tom, imate stabilnu, sigurnu i brzu mrežu. Edukacija i obrazovanje, komunikacija, kupovina, vežbe, činjenica da pojedine poslove možete obavljati mnogo efikasnije uz računar ili mobilni telefon. Sve to sada nastavlja da se razvija, jer digitalizacija može svakodnevni život da učini boljim, kvalitetnijim i lakšim, i ići će u nekoliko pravaca. Tu, pre svega, mislim na upotrebu 5G tehnologije. Brzine interneta su sve veće, kašnjenja sve manja, a mreža pouzdanija. Tu je i upotreba veštačke inteligencije, koja može da optimizuje mrežu, predvidi potrebe održavanja i što je najvažnije, poboljša korisničko iskustvo. Dodatno, stalno se radi na poboljšanju sajber bezbednosti. Ulaganja u strategije za otkrivanje pretnji i ublažavanje pretnji vođene veštačkom inteligencijom postaju sve prisutnija radi zaštite mreža i korisničkih podataka. I naravno, održivost poslovanja koja sve igrače na tržištu motiviše da se okrenu obnovljivim izvorima energije, gde smo mi već napravili velike korake.
| Mi verujemo da tehnologija treba da olakša svakodnevni život našim korisnicima, a njih u Srbiji ima gotovo tri miliona. |
Prema podacima GSMA istraživanja, krajem 2023. godine 58 odsto svetskog stanovništva koristilo je mobilni internet, što je 4,7 milijardi ljudi. To nas je sve koji se bavimo telekomunikacijama, a želimo da idemo napred, navelo da fokus pomerimo sa samo mobilne telefonije i uđemo u nove segmente poslovanja. Mi verujemo da tehnologija treba da olakša svakodnevni život našim korisnicima, a njih u Srbiji ima gotovo tri miliona.
Prvi iskorak smo napravili kada smo postali operator koji pored mobilnih nudi i fiksne usluge. Razvijamo Yettel aplikaciju koja nudi mnoštvo sadržaja, a trenutno ima 1,4 miliona korisnika. Oni mogu da obave različite aktivnosti digitalno, jednostavno, na jednom mestu i da pritom sačuvaju svoje vreme i novac – sve ono zbog čega bi inače morali da posete poslovnice ili zovu call centar. Omogućili smo i potpisivanje ugovora i dokumentacije bez upotrebe papira. Osim toga, aplikacija omogućava i plaćanje karte u gradskom prevozu ili parkinga širom Srbije i još mnogo toga drugog. Posebno smo ponosni na Zelene staze, koje razvijamo u okviru aplikacije, gde su dostupne iscrtane i obeležene pešačke i biciklističke staze širom Srbije. Tu je i Yettel Shopping platforma, koja omogućava korisnicima da preuzmu kupon za popust prilikom kupovine proizvoda i usluga naših partnera. Mesečno imamo više od 500 ponuda i 100 hiljada preuzetih kupona.
U Yettel ekosistem sada ulazi i Yettel banka, čime ćemo objediniti finansijske i telekomunikacione potrebe. Još jedan iskorak i za nas, i za tržište. Ako tome dodamo da smo nedavno omogućili da se sve naše usluge plate na jednom računu, u Yettel SVE ponudi, jasno je u kom pravcu idemo: dalja digitalizacija koja će korisnicima doneti jednostavna rešenja i dodatnu podršku u svakodnevnom životu. Jer, jedina konstanta u tom procesu je stalna promena.

