Summi1
Summit2

Mirko Maksić, Domaća trgovina: Korak ispred potreba potrošača, kako bi nam ostali lojalni

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Intervju

01.05.2024

Razgovarao: Stefan Petrović

Radni dan započinjem detaljnom analizom rezultata i drugih faktora koji imaju uticaj na kategoriju pića, kaže nam Mirko, na početku razgovora, dodajući da se, s obzirom na dinamiku i intezitet posla, dnevne aktivnosti sve češće izdvajaju i biraju po prioritetu, prateći kratkoročne i dugoročne ciljeve, dok je komunikacija i održavanje sastanaka sa ostalim sektorima unutar kompanije i eksternim saradnicima u cilju ostavarenja što boljih rezultata takođe neizostavni deo svakodnevnice. Uz sve ovo navedeno, Mirko još izdvaja i praćenje aktivnosti konkurencije i samih dešavanja na tržištu, kako domaćem i reginalnom, tako i globalnom. 

Na pitanje šta mu trenutno predstavlja najveći izazov u svakodnevnom poslovanju, naš sagovornik ističe: Najveći izazov je, svakako, obezbediti najbolju ponudu krajnjem potrošaču, a uz to zadržati profitabilnost na odgovarajućem nivou. Navike potrošača se, kako dodaje, menjaju i potrebno je ići korak ispred njih, kako bi potrošač ostao lojalan, usled svih alternativa koje tržište nudi.  

Uz ponudu, prema mišljenju našeg sagovornika, promene u navikama potrošača, takođe, predostavaljaju jedan od izazova. Potrošači se odlučuju, pre svega, za kupovinu piva u limenkama, koja čini 80% prodaje u kategoriji piva kod nas. Takođe, sve više potrošača se odlučuje za kupovinu u manjim pakovanjima, pa 0,33l pakovanja beleže sve veći udeo u prodaji i u limenkama i u staklenoj ambalaži. Pakovanja koja sve više gube prodaju su 2l i 0,5l u povratnoj boci. Uzrok tome leži definitivno i u lokacijama i samom konceptu Aroma i City objekata, objašnjava Mirko. 

Potrošači zahtevaju kvalitetniju ponudu i u prilog tome govori pad nekih tradicionalnijih brendova piva, dok rast beleže premijum brendovi 

Prema njegovim rečima, potrošači zahtevaju kvalitetniju ponudu i u prilog tome govori pad nekih tradicionalnijih brendova piva, dok rast beleže premijum brendovi. Takođe, kako dodaje, nove generacije se sve više odlučuju za kvalitetnije artikle, tako da beleže u svojim objektima i ozbiljan rast kraft piva. Aroma i City marketi su već prepoznati po diferencijaciji u svom asortimanu, pa se tako izdvajamo i širokom ponudom kraft piva, koja smo prepoznali kao nešto što će u skorijoj budućnosti biti sve popularnije i beležiti sve veći rast u prodaji, ističe Category Manager u kompaniji Domaća trgovina

On napominje da je online kupovina sve zastupljenija i dodaje da je kategorija alkohola u samom vrhu online prodaje, a da pivo, kao največa potkategorija, učestvuje sa 60% prodaje alkohola putem online platforme. 

Kada je reč o kriterijumima kojima se rukovode prilikom izbora određenih artikala koji će ući u njihov asortiman, naš sagovornik ističe da prilikom izbora asortimana uključuju više faktora na osnovu kojih donose krajnju odluka. Ključni i primarni faktor je, svakako, kvalitet proizvoda i potreba potrošača za tim artiklom, kao i da li se artikl uklapa u koncept naših objekata, zaključuje Mirko naš razgovor.