Summi1
Summit2

Karijera u Woltu: rast, učenje i timski duh kao temelj za lični i kolektivni uspeh

PROMO

Intervju

11.08.2025

Wolt je jedna od najbrže rastućih tech i delivery kompanija u regionu, prepoznata po svojoj agilnosti, snažnoj timskoj kulturi i inovativnom pristupu radu. Od potpunog remote Customer Support tima, preko širenja na nova tržišta, do benefita koji zaista prate potrebe zaposlenih, Wolt postavlja nove standarde u industriji. Sa Ljiljanom Jovanović, HR Manager Central Region, razgovarali smo o njenom profesionalnom putu, kulturi koja spaja ljude i iz različitih gradova i zemalja, i o tome kako izgleda graditi karijeru u dinamičnom okruženju koje se menja iz dana u dan.

Kakav je bio vaš profesionalni put do pozicije HR manager, Central region u Woltu i koje vrednosti vas danas vode u radu s ljudima?
Moj profesionalni put je započeo u domaćim kompanijama, gde sam stekla prve temelje u HR-u, a zatim se prirodno nastavio u međunarodnom okruženju, što me je dovelo i do moje sadašnje uloge u Woltu. Kroz godine sam prošla različite pozicije, od HR generaliste, preko specijaliste, do menadžera. Na tom putu gradila sam široko znanje, od administracije i regrutacije, do radnog zakonodavstva, obračuna zarada i poreskih pitanja. Ipak, kroz sve te faze, nit koja povezuje moj rad ostala je ista - ljudi. Njihov razvoj, razumevanje njihovih potreba i pružanje podrške, bilo u svakodnevnom radu ili u širenju poslovanja na nova tržišta, poput Severne Makedonije i Bugarske, ono je što me i danas najviše inspiriše. Vrednosti koje me vode su empatija, dostupnost i pravičnost, jer verujem da samo takav pristup može graditi poverenje i dobre rezultate.

Wolt je poznat po snažnoj timskoj kulturi, kako se ta kultura održava i razvija u dinamičnom i donekle remote okruženju?
Apsolutno! Tokom onboarding treninga uvek naglašavam koliko su naše vrednosti zaista „žive“, prepoznaju se u svakom članu tima i u načinu na koji sarađujemo. Wolt je spoj različitih karaktera i talenata. Ljudi koji rade ono u čemu su najbolji, ali istovremeno funkcionišu kao celina. Među njima su i kolege iz Srbije koji, osim lokalnog tržišta, imaju regionalne uloge i svakodnevno sarađuju sa timovima iz drugih zemalja, što dodatno povezuje našu kulturu. Osim redovnih timskih okupljanja i neformalnih sastanaka, bilo uživo, bilo potpuno online, pažljivo osluškujemo potrebe ljudi i prilagođavamo ih širim strategijama. Iako radimo iz različitih gradova u Srbiji, iz Beograda, Novog Sada, Kragujevca, pa i iz Wolt Marketa, način na koji komuniciramo i dostupnost jedni drugima čini da fizičke distance gotovo i ne osećamo. Upravo ta otvorenost i povezanost su ono što održava našu kulturu snažnom, čak i u remote okruženju.

Po čemu prepoznajete zdravu i jaku timsku dinamiku, onu u kojoj ljudi zaista žele da sarađuju i rastu zajedno?
Zdravu i jaku timsku dinamiku prepoznajem po proaktivnosti i spremnosti ljudi da preuzmu inicijativu, čak i kada to prevazilazi njihove formalne obaveze. To može biti pomoć pri unošenju opreme, volontiranje u projektima vezanim za well-being ili organizacija timskih okupljanja. Takvi trenuci pokazuju da se ljudi osećaju vredno, povezano i da su uloženi u zajednički uspeh. Naša politika interne mobilnosti za mene nije samo administrativna procedura, ona je strateški alat koji omogućava profesionalni razvoj i otvara vrata novim izazovima unutar kompanije. Kada vidim da kolege spontano preporučuju jedni drugima otvorene pozicije, znam da smo izgradili okruženje u kojem je podrška važnija od interne konkurencije. A to je, prema mom mišljenju, najbolji dokaz da tim funkcioniše zdravo i dugoročno održivo.

Od maja, Wolt u Srbiji ima potpuno remote Customer Support tim, koji se tokom jula i avgusta širi za 44 nova člana. Kako izgleda proces selekcije i obuke za ove pozicije i koje kvalitete tražite kod kandidata?
Tako je, i ovo je inicijativa na koju sam posebno ponosna, jer sam oduvek zagovornik ideje decentralizacije poslova i otvaranja prilika i van prestonice. Pandemija nam je pokazala da se mnogi poslovi mogu uspešno obavljati potpuno remote, a mi smo tu lekciju pretvorili u praksu, otvarajući vrata kandidatima iz svih delova Srbije. Do kraja godine očekujemo oko 70 kolega koji će iz svojih domova pružati podršku ne samo korisnicima u Srbiji, već i u drugim Wolt tržištima. Kod kandidata najviše cenimo dobro poznavanje engleskog jezika, smirenost u komunikaciji i spremnost na rešavanje problema jer većina kontakata dolazi upravo iz situacija koje zahtevaju brzu i preciznu reakciju. Sam proces selekcije je u potpunosti remote i prilagođen „volume hiring“ profilu, sa jasno definisanim i efikasnim koracima. Nakon odabira, novi članovi prolaze kroz sveobuhvatan lokalni i globalni onboarding, od upoznavanja sa Wolt politikama i radnim zakonodavstvom, do specifičnih operativnih treninga koje vode njihovi team leaderi i kolege iz tima. Na taj način, od prvog dana gradimo i kompetencije i osećaj pripadnosti.

Koji biste savet dali onima koji žele da grade karijeru u dinamičnim i brzorastućim industrijama, poput Wolta?
Pre svega – da probaju! Ako vas inspiriše dinamika, stalne promene i posao u kojem dva dana nikada nisu ista, ovo je pravo okruženje. Brze odluke, agilnost i efikasna komunikacija (da, uključujući i obilje emodžija na Slacku ) deo su naše svakodnevice. Ipak, važno je znati da iza te brzine stoje čvrsti procesi i sistemska podrška koja omogućava da sve funkcioniše bez zastoja. Ono što Wolt izdvaja jeste iskrena briga o ljudima. Primer su Global Parental Leave, sa 16 nedelja plaćenog odsustva za očeve, i Remote Work Abroad policy, koji omogućava do 30 dana rada sa bilo koje lokacije. Takvi benefiti nisu samo fleksibilnost na papiru, već dokaz da kompanija razume potrebe zaposlenih i ulaže u njihov balans između posla i života.

Foto: Wolt