Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs
Sanja Milić, marketing menadžer kompanije u intervjuu za naš portal otkriva i na koji način Domaća trgovina odgovara na savremene izazove, kako gradi lojalnost potrošača i zašto je održivost sve značajniji deo njihove strategije.
Kako ocenjujete rezultate vaše kompanije u prethodnoj godini? Koji su bili ključni faktori rasta?
Rezultati prethodne godine potvrđuju stabilan rast u svim ključnim segmentima poslovanja. Posebno ističemo jačanje odnosa sa potrošačima kroz Club Plus program, koji je postao snažan alat u izgradnji lojalnosti. Dodatno, lansiranjem koncepta A Gastro Bar napravili smo inovativan spoj gastronomije i kupovine, koji je već prepoznat od strane naših kupaca. Rast su podržali širenje maloprodajne mreže, unapređenje ponude i usluge, ali iznad svega – posvećenost i predanost naših zaposlenih, koji su istinski ambasadori vrednosti koje nosi Domaća trgovina.
Koliki je vaš tržišni udeo u Crnoj Gori i na kojim lokacijama vidite najveći potencijal za rast?
Domaća trgovina je među vodećim trgovačkim lancima u Crnoj Gori, sa prepoznatljivim brendovima Aroma, City i Conto. Kontinuirano analiziramo tržište i identifikujemo lokacije na kojima možemo unaprediti kvalitet maloprodajne ponude, naročito u sredinama koje su nedovoljno pokrivene savremenim formatima. Naš razvoj je pažljivo planiran i usmeren prvenstveno ka razumevanju potreba lokalnih zajednica i pružanju relevantne ponude potrošačima.
Kako inflacija i globalne promene utiču na vašu politiku cena i poslovnu strategiju?
Tržišna neizvesnost i globalne promene zahtevaju dodatnu agilnost i odgovorno planiranje. Naša strategija je da potrošačima pružimo maksimalnu vrednost kroz pažljivo strukturisan asortiman, pogodnosti lojalti programa Club Plus i inovativne formate poput A Gastro Bara. Redovno pratimo promene i prilagođavamo se tako da zadržimo konkurentnost, a istovremeno ponudimo najbolje moguće iskustvo kupovine uz korektne, fer cene i širu dostupnost.
Kako balansirate između internacionalnih i lokalnih brendova u ponudi?
Odgovornost prema domaćoj privredi i saradnja sa lokalnim proizvođačima deo su našeg identiteta i strateške orjentacije. Istovremeno, diferencijaciju gradimo kroz pažljivo selektovan asortiman koji kombinuje domaći kvalitet sa proverenim brendovima koji odgovaraju potrebama savremenog potrošača. Posebno se ističu naši razvojni pravci – sopstvene robne marke poput Montelle, kao i asortiman iz pogona Domaće mesare – koji su postali prepoznatljivi po pouzdanom kvalitetu i korektnom odnosu cene i vrednosti. Upravo u toj kombinaciji autentičnosti i doslednosti vidimo našu ključnu prednost na tržištu.
Kroz fer konkurenciju, podršku domaćim proizvođačima i razmenu znanja možemo ojačati poverenje u trgovinski sektor. |
Kako se menjaju kupovne navike crnogorskih potrošača i na koji način odgovarate na te promene?
Kontinuirano osluškujemo potrebe tržišta i trudimo se da ostanemo korak ispred. Kupci danas traže brzinu, dostupnost, jasnoću u komunikaciji i fer odnos cene i kvaliteta. Donose informisanije odluke, sve češće porede ponudu i cene i traže trgovce koji mogu da im ponude više od same kupovine – ne samo kroz proizvod, već kroz celokupno iskustvo. Naša ponuda odgovara na te potrebe kroz savremene formate, unapređeno korisničko iskustvo i personalizovan pristup kroz program lojalnosti. Dodatnu praktičnost i vrednost donosi i koncept A Gastro Bara, koji je osmišljen u skladu sa promenama u načinu života i očekivanjima savremenog potrošača.
Koliko vaša kompanija primenjuje svetske i regionalne trgovačke trendove i na čemu, smatrate, bi još trebalo raditi?
Aktivno pratimo savremene maloprodajne trendove i prilagođavamo ih kontekstu domaćeg tržišta. Naš razvoj je usmeren ka digitalizaciji i automatizaciji procesa, jačanju lojalti programa, unapređenju ukupnog korisničkog iskustva i jačanju održivih nabavnih lanaca. Svesni smo da je trgovina sektor u stalnoj promeni, i radimo kontinuirano na inovacijama koje će obezbediti dugoročnu konkurentnost i relevantnost.
Koji su najveći izazovi s kojima se suočavate u svom poslovanju?
Današnje poslovno okruženje karakterišu brze promene, kako u ekonomskom tako i u geopolitičkom smislu. Uz to, dinamika u promenama potrošačkih navika, ubrzana digitalizacija i sve izraženiji nedostatak radne snage predstavljaju ključne izazove u našem poslovanju. Kao kompanija, ulažemo dodatne napore da se prilagodimo tim uslovima – kroz razvoj internih resursa, ulaganja u obuku i unapređenje organizacije. Verujemo da se u izazovima krije prostor za inovaciju i rast, što nas dodatno motiviše.
Kakva je uloga održivosti u vašem poslovnom okviru?
Održivost je sastavni dio našeg poslovnog modela – kako kroz brigu o zajednici, tako i kroz odgovorno upravljanje resursima. Fokusirani smo na smanjenje otpada, energetski efikasnu opremu i promociju lokalne proizvodnje, što doprinosi razvoju domaće ekonomije. Verujemo da je održiv razvoj jedini put ka dugoročno stabilnom poslovanju.
Šta biste poručili kolegama iz industrije – kako možemo zajednički unaprediti sektor?
Maloprodajni sektor u Crnoj Gori ima veliki potencijal za dalji razvoj i profesionalizaciju. Verujemo da je zajednički interes svih učesnika tržišta da gradimo standarde koji donose korist i potrošačima i celoj zajednici. Kroz fer konkurenciju, podršku domaćim proizvođačima i razmenu znanja možemo ojačati poverenje u trgovinski sektor. Jedino kroz odgovornost i saradnju možemo dugoročno unaprediti poslovno okruženje i podići kvalitet tržišta.
Foto: Domaća trgovina Crna Gora
FMCG Summit Podgorica Nakon 12 uspešnih izdanja i hiljade učesnika na centralnom trgovačkom događaju u Beogradu, Zagrebu, Ljubljani, Sarajevu i Skoplju, sa ponosom najavljujemo prvi FMCG Summit u Podgorici – konferenciju koja okuplja trgovački sektor, sektor robe široke potrošnje i brojne prateće industrije. Više o samom događaju možete pročitati na linku. |