Summi1
Summit2

Euromonitor International: Top 10 najbrže rastućih trgovaca u regionu Azija-Pacifik u 2023.

AKTUELNO

Istraživanja

13.09.2023

Istraživanje koje je objavio Euromonitor International otkrilo je top 10 najbrže rastućih trgovaca u Aziji i Pacifiku u 2023. 

Izveštaj Euromonitor International-a o maloprodaji u azijsko-pacifičkom regionu sagledao je novo poglavlje u fizičkim i digitalnim kanalima u maloprodajnoj industriji, dok sektor i potrošači u međuvremenu ulaze u post-pandemijsku eru.

Kako je pokazalo istraživanje, stroge kineske politike zatvaranja usled pandemije dovele su do pada prodaje od 4% u fizičkim prodavnicama, jer je smanjen promet u prodavnicama postajao sve veći izazov. Međutim, tržišta poput Indije, Indonezije i Južne Koreje doživela su snažan rast, sa porastom prodaje od 14%, 10% i 4%. Euromonitor International je objasnio da je ovo "oživljavanje" koristilo raznim maloprodajnim kanalima, posebno stručnjacima za odeću i obuću, specijalistima za lepotu i vending mašinama, pošto su nastavljena međunarodna putovanja i ukinuta ograničenja.

E-trgovina je, nakon pandemije, uglavnom nastavila snažan rast u azijsko-pacifičkom regionu, vođena digitalizacijom trgovaca i istrajnošću potrošačkih navika. Različiti strateški prioriteti i inicijative u azijsko-pacifičkom regionu pružile su tržištu e-trgovine jedinstvene mogućnosti rasta, te je tako trgovina na društvenim mrežama prerasla u moćno sredstvo za angažovanje potrošača za trgovce. Očekuje se da će trgovina na društvenim mrežama nadmašiti tržište e-trgovine do 2026. godine, dostižući maloprodajnu vrednost od više od 300 milijardi američkih dolara.

Euromonitor International je ovo pripisao povećanom korišćenju društvenih mreža u toku pandemije, jer je rast upotrebe mobilnih uređaja obezbedio povoljno okruženje za procvat trgovine na društvenim mrežama.

Top 10 najbrže rastućih trgovaca: GoTo beleži rast od 44% na godišnjem nivou

Usred dinamičnog i konkurentnog maloprodajnog pejzaža 2022. godine, indonezijski GoTo Gojek Tokopedia PT i singapurski Sea Ltd su se pojavili među liderima, postigavši stope rasta maloprodaje od 44% i 43%. Većina trgovaca predstavljenih na rang listi takođe posluje u e-trgovini, naglašavajući značaj i rast ovog kanala nakon pandemije.


Top 10 najbrže rastućih trgovaca u azijsko-pacifičkom regionu u 2023. Brojke na grafikonu su prikazane u procentima kako bi se prikazao trenutni status ovih rastućih trgovaca.

Euromonitor International je istakao dve maloprodajne kompanije iz e-trgovine i fizičke prodaje. Kada je u pitanju e-trgovina izdvojila se kompanija Sea Ltd, koja je zablistala sa svojom vodećom platformom za e-trgovinu za mobilne uređaje - Shopee. Hiper-lokalizacija ove platforme, konkurentne cene i širok asortiman proizvoda, zajedno sa zanimljivim funkcijama kao što su live streaming i interaktivne igre, podstakli su kontinuirano angažovanje potrošača.

Kada je u pitanju fizička prodaja, istakao se Nitori, vodeća japanska kompanija za kućne proizvode, sa svojom izuzetnom ekspanzijom izvan Japana u kontinentalnu Kinu, Tajvan, Maleziju i Singapur. Sa 77 novih prodavnica u planu, Nitori je ostao na čelu regionalnih kompanija po pitanju rasta.

Iskustvena maloprodaja se razvija ruku pod ruku sa tehnologijom

U jeku pandemije, potrošači su se vratili u fizičke prodavnice, tražeći impresivna i izvanredna iskustva kupovine. Iskustvena maloprodaja je zauzela centralno mesto, dok brendovi pretvaraju svoje prodavnice u više od pukih transakcijskih mesta.

Vodeći ovu promenu u jugoistočnoj Aziji, Watsons' prodavnica na Filipinima, "The Grand Store", iskoristila je moć veštačke inteligencije (AI) i proširene stvarnosti (AR) u svojim alatima. Ove najsavremenije tehnologije omogućile su kupcima da analiziraju stanje svoje kože i virtuelno isprobaju kozmetiku, olakšavajući personalizovane i sigurne odluke o kupovini. Ovaj revolucionarni pristup je promenio način kupovine, obeležavajući novu eru inovativnih maloprodajnih iskustava.

Fokus se pomera ka inovacijama

E-trgovina se istakla kao pogodna i pristupačna opcija za trgovce koji se upuštaju u digitalizaciju na tržištima u razvoju u Aziji. U razvijenim zemljama, fokus se pomerio ka inovacijama kako bi se ispunila rastuća očekivanja potrošača u e-trgovini, uključujući poboljšanja u asortimanima i fleksibilnosti isporuka.

SSG.COM, portal za e-trgovinu južnokorejskog maloprodajnog giganta Shinsegae, implementirao je "premijum strategiju" uvođenjem luksuznih brendova kao što su Gucci, Ferragamo, Burberry, i Montblanc u okviru svoje platforme. Još jedan južnokorejski e-trgovac, Naver Shopping, redefinisao je očekivanja potrošača kada je u pitanju isporuka tako što je pokrenuo svoj "Program garantovane isporuke" sa CJ Logistics kako bi obezbedio dostavu preko noći u više od 90% regiona Južne Koreje.

Maloprodajna industrija je bila svedok dinamične transformacije ka iskustvenoj maloprodaji i društvenoj e-trgovini, podstaknute promenama nakon pandemije. Podržan sa dva moćna pokretača prodaje (povećane upotrebe društvenih mreža i integracije novih tehnologija), maloprodajni pejzaž Azije i Pacifika nakon pandemije ostaje konkurentan, rekao je Quan Yao Peh, Senior analitičar u Euromonitor International-u.

Veliki igrači e-trgovine zadržavaju vodeće pozicije, a Kina prednjači


Top 10 trgovaca u azijsko-pacifičkom regionu u 2023. Brojke na grafikonu prikazane su u maloprodajnoj vrednosti i razlikuju se od 10 najbrže rastućih trgovaca u 2023. jer pokazuju podatke o prodaji u tekućoj godini sa uključenim globalnim istorijskim podacima.

Industrijski giganti kao što su Alibaba Group Holding Ltd, JD.com Inc i Pinduoduo Inc ostaju vrhu liste, vođeni njihovom značajnom bazom domaćih potrošača, atraktivnim cenama i unapređenim mogućnostima isporuke.

Alibaba Group Holding Ltd je zabeležio impresivnu stopu rasta tržišta od 4% u periodu od 2021. do 2022. sa 459 milijardi na 477 milijardi dolara, dok je JD.com zabeležio značajan rast od 11% sa 352 milijarde na 391 milijardu dolara, učvršćujući svoju poziciju vodećih igrača dinamičnom sektoru e-trgovine.

Nikada nije postojala veća raznolikost u izboru između fizičkih i digitalnih kanala, a tehnologija i digitalni alati će nastaviti da transformišu način na koji trgovci angažuju potrošače i prodaju svoje proizvode. Trgovci se suočavaju sa novim izazovima, a oni koji su u stanju da ovo pretvore u priliku za napredak su u dobroj poziciji da ostanu omiljena destinacija za kupovinu potrošača, rekao je Quan Yao Peh.

Izvor/Foto: Euromonitor International