Summi1
Summit2

NielsenIQ RMS: Najviše mesnih proizvoda spremnih za jelo prodato u supermarketima

Panel maloprodaje - Mesne prerađevine

Vodič kroz kategoriju

15.06.2023

Podaci iz panela maloprodaje pokazuju da najveći udeo u vrednosnoj prodaji ima Beograd 32,1%, zatim Vojvodina sa 27,1%, dok je vrednosna prodaja nešto manja u jugoistočnoj 23,2 i u zapadnoj Srbiji 17,6 odsto. Kada posmatramo količinsku prodaju mesnih proizvoda po regionima, podaci pokazuju da je u Vojvodini ostvareno 27,7% ukupne prodaje, u Beogradu 26,9%, u jugoistočnoj Srbiji 26,3%, dok je u zapadnoj Srbiji zabeleženo 19,1% ukupne količinske prodaje

Autor: NielsenIQ (NIQ)

Mesni proizvodi spremni za jelo, koji se dobijaju preradom mesa, postali su gotovo neizostavan deo svakodnevne ishrane i često se nađu u potrošačkim korpama. Koliko su ovi proizvodi popularni u Srbiji, pokazuju podaci iz NielsenIQ RMS panela prodaje za period od marta 2022. do februara 2023. godine.

Vrednosna prodaja mesnih proizvoda spremnih za jelo, u posmatranom periodu, zabeležila je najveći rast (22,1%) u zapadnoj Srbiji, a najmanji u Beogradu (11,2%). Količinska prodaja je, takođe, ostvarila najveći rast u zapadnoj Srbiji (5,6%), dok je u Beogradu zabeležen pad od 2,2%. 

Posmatrano po kanalima prodaje, količinska prodaja povećana je u malim prodavnicama, supermarketima i prodavnicama srednje veličine za 6,9, 3,3 i 0,5 odsto respektivno, dok u velikim prodavnicama beleži pad od 1,7, odnosno hipermarketima čak 14,6 odsto, u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Ukoliko posmatramo Srbiju u totalu, vrednosna prodaja zabeležila je rast od 17,7 odsto, dok je količinska prodaja zabeležila blagi rast od 1,3%.

Podaci iz panela maloprodaje pokazuju da najveći udeo u vrednosnoj prodaji ima Beograd 32,1%, zatim Vojvodina sa 27,1%, dok je vrednosna prodaja nešto manja u jugoistočnoj 23,2 i u zapadnoj Srbiji 17,6 odsto. 

Kada posmatramo količinsku prodaju mesnih proizvoda po regionima, podaci pokazuju da je u Vojvodini ostvareno 27,7% ukupne prodaje, u Beogradu 26,9%, u jugoistočnoj Srbiji 26,3%, dok je u zapadnoj Srbiji zabeleženo 19,1% ukupne količinske prodaje.

Najviše mesnih proizvoda spremnih za jelo prodato je u supermarketima i to u svim kategorijama prodaje: 47,8% po vrednosti, 43,9% po količini i 38,1% po komadu. 

Najmanje mesnih proizvoda spremnih za jelo prodato je, u navedenom periodu, u hipermarketima sa svega 5,5% po vrednosnoj i 4,3% količinskoj i komadnoj prodaji.

Posmatrano prema veličini pakovanja, vrednosno najprodavanija pakovanja mesnih proizvoda spremnih za jelo su 1000g (51,7%), 100g (11,5%) i 350g (6,7%).

Top 5 proizvođača mesnih proizvoda spremnih za jelo ostvaruje 42,6% ukupne vrednosne prodaje na tržištu Srbije i 41,2% količinske prodaje. 

Top 5 proizvođača poređanih abecednim redosledom su: Carnex, Neoplanta, Perutnina Ptuj Group, Yuhor i Zlatiborac.

O kompaniji
NielsenIQ (NIQ) je vodeća svetska kompanija za istraživanje potrošača, otkriva nove puteve rasta za trgovce na malo i proizvođače robe široke potrošnje. S operacijama u više od 100 zemalja, NIQ pruža najpotpunije i najjasnije razumevanje kupovnog ponašanja potrošača putem napredne platforme poslovne inteligencije s integrisanom prediktivnom analitikom. NIQ pruža Full View. NIQ je osnovan 1923. godine i kompanija je u portfoliju Advent International-a.

 

O istraživanju
NielsenIQ (NIQ) retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima koristeći elektronske podatke, gde se osim prodaje u okviru nacionalnih i lokalnih maloprodajnih lanaca, izveštava mesečna prodaja kompletnog tržišta na osnovu podataka reprezentativnih uzoraka prodajnih mesta za kanale koji se prate. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, učešću na tržištu, prosečnoj ceni, kao i ostalim podacima značajnim za proizvođače, distributere i prodavce. Prikupljeni podaci se koriste za pregled trendova FMCG tržišta i prikaza ponašanja potrošača. Kanali čiju prodaju NIQ prati su: hipermarketi, supermarketi, velike, srednje i male prodavnice, drogerije, diskonteri, kiosci, paviljoni i benzinske stanice.