Summi1
Summit2

Prelazak sa kulture KUPOVINE na kulturu PRODAJE: Godina promena i rasta u FMCG industriji

TRENDOVI

Analize

11.04.2023

Pripremila: Redakcija InStore Hrvatska

Adeel Ansari, Head of Global MarTech Implementation, Henkel

Očekuje se da će industrija robe široke potrošnje (FMCG) doživjeti neke velike promene u 2023. Prema mom mišljenju, glavni trendovi koji će, verovatno, oblikovati industriju ove godine su sledeći:

Povećani fokus na održivost: potrošači nastavljaju da budu ekološki svesniji, kao i poslednjih nekoliko godina, i zahtevaju proizvode koji su održivi i ekološki prihvatljivi. Od robnih marki očekuje se da odgovore smanjenjem svog ugljeničnog otiska, korišćenjem obnovljivih materijala i minimiziranjem otpada.

Rast internet maloprodaje: internet kupovina postala je popularnija nego ikad, ne samo zbog korone, već i zbog opšteg pomaka prema praktičnosti kupovine od kuće, a očekuje se da će se taj trend nastaviti i 2023. Brendovi će morati da se fokusiraju na digitalni marketing i e-trgovine za dopiranje do kupaca i izgradnju odnosa s njima.

Personalizacija i prilagođavanje: potrošači traže proizvode koji su prilagođeni njihovim specifičnim potrebama i preferencijama. Od brendova se očekuje da ponude više prilagođenih proizvoda i usluga, kao što su personalizirani planovi ishrane i prilagođene navike za negu kože.

Zdravlje i dobrobit: očekuje se da će se fokus na zdravlje i dobrobit nastaviti u 2023, a potrošači će tražiti proizvode koji su prirodni, organski i bez štetnih hemikalija. Brendovi će morati da se prilagode ovom trendu, nudeći zdravije proizvode i promovišući zdrav način života.

Inovacije u pakovanju: od robnih marki se očekuje da se fokusiraju na inovativna rešenja: pakovanja koja su održiva, prikladna za isporuku i skladištenje i jednostavna za korišćenje. To može uključivati biorazgradivo pakovanje, pakovanje koje se može reciklirati i „pametno“ pakovanje, koje pruža informacije o proizvodu i olakšava skladištenje.

Zaključno, očekuje se da će 2023. biti godina promena i rasta u FMCG industriji. Brendovi će morati da se prilagode promenjivim potrebama i preferencijama potrošača nudeći održive, zdrave i personalizovane proizvode.