Summi1
Summit2

Ipsos: Kategorija keksa stabilna, u pogledu ukupnog broja korisnika

Osvrt na kategoriju: keks i biskviti

Analize

07.04.2023

Podaci iz poslednjeg merenog perioda, u novembru 2022. godine, pokazuju da je kategoriju koristilo 81% potrošača u starosnoj grupi od 15 do 64 godina, makar i povremeno. U maju 2019. kategorija je beležila rast, od kada je procenat korisnika stabilan

Autor: Aleksandra Jovanović, Project Manager Ipsos, aleksandra.jovanovic@ipsos.com

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju keksa i brendova unutar kategorije, a podaci se mogu analizirati kroz demografske podatke, životne stilove potrošača, kao i kroz njihove kupovne navike. Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci, korišćeni u analizi koja sledi, prikupljeni su u 2022. godini na teritoriji Srbije.

Kategorija keksa je stabilna, u pogledu ukupnog broja korisnika, što pokazuju i podaci iz poslednjeg merenog perioda u novembru 2022. godine, kada je kategoriju koristilo 81% potrošača u starosnoj grupi od 15 do 64 godina, makar i povremeno. U maju 2019. kategorija je beležila rast, od kada je  procenat korisnika stabilan. 

Kada posmatramo potrošače na osnovu frekvencije upotrebe, uočava se gotovo jednak udeo Heavy, Medium i Light korisnika, u odnosu na isti period u 2021. godini.

Među heavy korisnicima keksa je značajnije više potrošača starosne grupe od 30 do 39 godina starosti. Srednjeg obrazovanja, ali u skladu sa raspodelom u populaciji, tako da nema značajnih odstupanja. Veći je udeo zaposlenih, kao i potrošača sa decom.

Među nekorisnicima kategorije je dve trećine muškaraca, i to starosnog uzrasta od 15 do 29 godina, nižeg obrazovanja. Nisu zaposleni, nemaju decu i žive u ruralnim sredinama.


BRANDScore
Na osnovu marketinških indikatora performansi brenda, koji se kontinuirano prikupljaju u BRANDpulsu, dobijena je jedinstvena mera BRANDscore, koja omogućava poređenje brendova u okviru kategorije.
Prilikom izračunavanja, BRANDscore uzima u obzir dva aspekta odnosa potrošača prema brendu, bihevioralni i emocionalni. Bihevioralni aspekt govori o realizovanom odnosu potrošača prema brendu (iskustvo, kupovina, korišćenje...), dok emocionalni govori o kvalitetu i intenzitetu percepcije brenda u svesti potrošača (imidž, lojalnost…).