Summi1
Summit2

Pikasa Analytics: Koji brend vina je najzastupljeniji u medijima i na društvenim mrežama

InFokus: Vino i žestoka pića

inFokus

20.03.2023

Koji brend vina je najzastupljeniji u medijima i na društvenim mrežama (naslov) Analiza postova u medijima i na društvenim mrežama po kvartalima pokazuje da je najveći broj članakа bio u trećem kvartalu - tokom septembra, oktobra i novembra sa ukupno 6.983 pominjanja, od čega je skoro 60% u medijima, a 40% na društvenim mrežama… Iako je bilo više medijskih tekstova, publika je više reagovala na objave na društvenim mrežama

Autor: Pikasa Anaytics

Prema metodologiji Pikasa Analytics, ovog puta u fokusu su svi medijski članci i objave na društvenim mrežama na temu “Vina i vinarije”, u periodu od 12 meseci, tj. od januara do decembra 2022. godine u Srbiji.

U tu svrhu, obrađeno je ukupno 28.376 vesti, od čega 18.957 medijskih članaka i 9.419 društvenih objava kako na sopstvenim fan stranicama vinarija, tako i pominjanja vina i vinarija na drugim Facebook fan stranicama, Instagrama poslovnih profila, YouTube kanala, Twittera i TikTok profila. 

Iako je bilo više medijskih tekstova, publika je više reagovala na objave na društvenim mrežama. Reakcije publike delimo na lajkove, deljenja i komentare. Sa ukupno 453.000 reakcija publike na društvenim mrežama, tj. u proseku 48 reakcija po objavi, što je 7% više od ukupnih medijskih reakcija publike, tj. 421.300 reakcija publike na medijske članke ili u proseku 28 reakcija po objavi, što je 70% manje prosečnih reakcija po objavi od reakcija na društvenim mrežama.

U prvih pet vinarija koje su se pominjale u 2022. godini, su: Čoka sa 39% od ukupnog broja pominjanja, Zvonko Bogdan sa 28%, Rubin 19%, kao i Draškovič i Tikveš sa 8% odnosno 6% svih medijskih publikacija i objava na društvenim mrežama. Zanimljivo je da se vinarije sa najvećim brojem pominjanja i one sa najvećim brojem reakcija publike ne poklapaju, slika 1.

Za temu Vino pokušali smo da pretražimo i analiziramo pominjanja svih njegovih vrsta: belo, crveno, roze, mlado, staro, berba itd. Time možemo procentualno utvrditi u kojoj kategoriji pomena je vino najzastupljenije. Da li je to promocija brendova vina, politička saopštenja i događaji ili verske objave crkvenih zajednica?

Analiza postova u medijima i na društvenim mrežama po kvartalima pokazuje da je najveći broj članakа bio u trećem kvartalu, tokom septembra, oktobra i novembra sa ukupno 6.983 pominjanja, od čega je skoro 60% u medijima, a 40% na društvenim mrežama.

Najveći broj reakcija publike, koji možete videti na slici 2, javio se kao posledica zastupljenosti dve teme. Reč je o dve političke teme o vinu u 2022. godini. Prva je Otvoren međunarodni sajam vina „Vine Vision Open Balkan“ održan 1. septembra 2022. o kojem je objavljeno 356 vesti. Druga tema je akcija policije Kosova od 8. decembra 2022, u kojoj je od srpskih domaćih proizvođača zaplenjeno 42.000 litara vina, o čemu je objavljeno 215 vesti.

Međutim, to bi značilo da u 2022. godini, u ukupnom pominjanju vina i vinarija, dominiraju dva politička događaja sa 3% ukupnog broja medijskih objava i objava na društvenim mrežama.

S druge strane, objave koje su privukle najveću pažnju publike u vidu lajkova, deljenja i komentara bile su religiozne objave. U prvih 100 top vesti sa najvećim brojem reakcija su verske vesti.

Kao analitička kompanija koja pokazuje veliku objektivnu sliku, naš stav su brojke, a zaključci ostaju na vama čitaocima, marketinškim i PR timovima kompanija. Vidimo li dovoljno ovog omiljenog pića u našim kućama, kafanama i kafićima, na društvenim mrežama ili bi ove godine trebalo da učinite više za svoje potrošače? 

O istraživanju i kompaniji:
Metodologija: Pikasa koristi svoju onlajn platformu Analytics.live da prati u realnom vremenu više od 2.500 medija i hiljade kanala društvenih medija u zemaljama Zapadnog Balkana (Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Albanija i Makedonija, Moldavija i Bugarska). Analitička platforma prikazuje medijske članke uz njihovu pravilnu penetraciju na platformama društvenih medija (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok i Telegram) računajući sve vrste aktivnosti i reakcija (lajkova, dijeljenja i komentara). 
Pikasa ima više 10 godina iskustva u nauci o podacima, razvoju algoritama, veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju.

Kompanijama, organizacijama i institucijama nudi pristup jedinstvenim podacima iz više od 2.500 medija i hiljadama kanala društvenih medija. U saradnji sa iskusnim timom doktora nauka o podacima, analitičarima podataka i višim stručnjacima za medije, razvili smo nekoliko proizvoda za praćenje medija u realnom vremenu i tehnološke kapacitete za kreiranje prilagođenih rešenja. Bili smo u mogućnosti da odgovorimo na neka od najizazovnijih pitanja o korišćenju digitalnih i društvenih medija za širenje propagande, sentimenta, identifikovanje kanala i sprovođenje istraživanja. U poslednje tri godine, kroz praćenje i savetovanje, pomogli smo više od 30 medijskih kanala i više od 60 kompanija da povećaju i maksimiziraju svoje rezultate, koristeći tehnike za pristup do šire publike.

 

Кontakt: Ema Muratova, regionalni menadžer, Pikasa Analytics 
Email: ema@pikasa.ai mob: 071 233 673 
Adresa: Bulevar Krste Misirkov 7 LAM.C2/14, TC Mavrovka, 1000 Skoplje 
Tel: +389 2 3212-812