Italijanski klasični diskonter Eurospin bi vrlo brzo mogao da dođe u Hrvatsku.

Već su objavljeni oglasi za deo radne snage koja će proći obuku u Italiji i Sloveniji, a neslužbene informacije o njihovom debiju na našem tlu poslovni.hr je dobio iz nekoliko izvora. Tragom te informacije ovaj portal je krenuo da ispita šta bi dolazak Eurospina mogao da znaši za domaće tržište i da li je ono već zasićeno maloprodajnim lancima.
Inače, u Sloveniji je ovaj italijanski lanac, koji je osnovan 1993. i ima oko 1.100 prodavnica sa oko 7.000 radnika i 4,7 milijardi evra prihoda, prisutan od 2004. i trenutno ima 47 prodajna centra.
Drago Munjiza, konsultant za trgovinu i nekadašnji direktor Konzuma, kaže da je upoznat s namerom Eurospina da uže u Hrvatsku, a procenjuje da bi ovde mogli da otvore oko 20 prodavnica: Hrvatska nema hard diskontera, kao što su Aldi ili Hoffer u Nemačkoj, Eurospin u Italiji ili Penny Market u Mađarskoj, i jasno je da postoji veliki prostor za njih. Ako maloprodajno tržište u Hrvatskoj godišnje vredi 38 milijardi kuna, mislim da bi diskonteri mogli uzeti tri do četiri posto toga.
Munjiza je dodao da ne očekuju da bi Eurospin mogao da napravi neki veći poremećaj na tržištu jer su mu, po iskustvima iz Slovenije, ambicije u inostranstvu ograničene. Međutim, smatra da bi pomutnju mogao da napravi, i to vrlo brzo, Penny Market koji je deo Rewe International grupe, a čija je i Billa, i koji bi sa svojom, delom već i postojećom, logistikom mogao napraviti ozbiljnije poremećaje na tržištu.
Kako podseća poslovni.hr, Hoffer je nedavno imao veliku medijsku kampanju za dolazak u zapadni deo Zagreba i okoline, čak je regrutovao i obučio radnu snagu, ali onda se bez objašnjena povukao.

Procene govore da bi, ako nastavimo ovim tempom, u sledećoj godini mogli dostići volumene zlatne godine trgovine, 2008. S druge strane na tržištu Evrope primećuje se zasićenost trgovina na malo sa sporim stopama rasta, što može da dovede i do usporavanja rasta na našem tržištu. Gledajući sve navedeno, zdrava konkurencija uz poštovanje propisa tržišne utakmice, te mogući ulazak novog maloprodajnog lanca, ne bi trebalo značajnije da poremeti tržište maloprodaje, kažu u HGK.
Prema finansijskim pokazateljima za 2017. godinu, hrvatski maloprodajni sektor beleži snažan oporavak nakon gotovo decenijske stagnacije uzrokovane ekonomskom krizom. Taj trend nije narušio niti krah Agrokora čiji Konzum je bio, a i uprkos stanju u koncernu i zatvaranja 80-ak prodavaonica, je i dalje lider na hrvatskom tržištu. Podaci govore da je Konzum lani ostvario 9,1 milijardu kuna prihoda, a što je 1,4 milijarda ili 11 posto manje od godine pre. Iz same kompanije ističu da je ove godine došlo do oporavka te da su u prvom polugodištu zabeležili rast prometa za šest posto.
Tržišna istraživanja sugerišu da ja lani Konzum izgubio tri postotna boda svog udela, zaključivši godinu s 22,4 posto. To je i dalje više od udela dva najveća konkurenta - Lidla i Plodina. Lidl je lani rastao 15-ak posto na 4,64 milijarde kuna prihoda. Za Lidl je vezan i njihov partnerski Kaufland, imaju istog vlasnika Schwarz grupu, koji je sa svojih 39 trgovina u Hrvatskoj lani rastao za sedam posto i ostvario prihod od 3,6 milijardi kuna. Plodine su treći igrač na tržištu, s prihodom od 4,24 milijarde kuna, a lani su rasli 10-ak posto. Blizu je i Spar s 3,76 milijardi ostvarenog prihoda u 2017, a rastu poslovanja od čak 45 posto treba dodati i lanjsku akviziciju Bille.
Izvor: poslovni.hr