Summi1
Summit2

Hrvatska: Podravka donela novu Strategiju poslovanja do 2030.

POSLOVANJE

Region

16.06.2025

Grupa Podravka donela je novu Strategiju poslovanja do 2030. godine koja obuhvata sva tri segmenta poslovanja – Prehranu, Poljoprivredu i Farmaciju – s ciljem nastavka profitabilnog rasta, jačanja tržišnih pozicija i stvaranja dodatne vrednosti za sve učesnike, uključujući potrošače, zaposlene, deoničare i zajednicu. Strategija je usmerena na rast baziran na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u savremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i  konkurentnost.

Strategija se temelji na sveobuhvatnom pristupu razvoju – od širenja snage, prisutnosti i prepoznatljivosti brendova, daljih ulaganja u proizvodne kapacitete, naročito u poljoprivredi, digitalizacije i korišćenja veštačke inteligencije, do jačanja domaće sirovinske baze i saradnje s kooperantima. Grupa Podravka i dalje će biti odgovoran i poželjan poslodavac koji kontinuirano ulaže u razvoj zaposlenih, radne uslove i primanja, a kroz razne društveno odgovorne projekte nastaviće da doprinosi zajednici, navodi se u njihovom saopštenju.

Prehrana - internacionalizacija, Vegeta kao globalni brend i domaće sirovine
U segmentu Prehrane, Podravka, kao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u jugoistočnoj Evropi, novom Strategijom planira dodatno da jača prisutnost i širenje brendova Vegeta, Lino, Lino Lada, Podravka, O'Plant i Zik Zak na razvijenim tržištima poput Nemačke, Austrije, Švajcarske, SAD-a i Australije, istovremeno nastavljajući očuvanje snažne pozicije u Hrvatskoj i regionu. Strateški fokus u predstojećem periodu biće na kategorijama s visokim potencijalom prodaje i profitabilnošću – univerzalnim dodacima jelima, supama, žitaricama (Čokolino) i kremnim namazima. Istovremeno, planira se snažan razvoj kategorija i brendova čiji je potencijal osnažen kroz nedavno završen investicijski ciklus, naročito proizvoda na bazi paradajza, gotovih jela, pekarskog sneka, ribljih salata i zamrznute hrane.

U predstojećem petogodišnjem periodu ključni je strateški prioritet pozicioniranje Vegete kao globalnog brenda kroz dalju internacionalizaciju i  širenje palete proizvoda koji se na internacionalno tržište stavljaju pod brendom Vegeta.

Podravka će u svim segmentima poslovanja pažnju usmeriti na održivost poslovanja, odgovoran odnos prema okolini i podsticanje zdravih prehrambenih navika. To uključuje i dalje povećanje proizvodnje i upotrebe domaćih poljoprivrednih sirovina s ciljem ostvarivanja samodovoljnosti u svim sirovinama čiji uzgoj omogućavaju lokalne klimatske i poljoprivredne prilike. Skladno tome, nastaviće na razvoju mreža kooperanata u proizvodnji voća i povrća uz optimalno iskorišćavanje sinergija sa svojim poljoprivrednim segmentom – Podravkom Agri.

Strategija uključuje i jačanje digitalizacije i automatizacije, uključujući primenu veštačke inteligencije u proizvodnim procesima, kao i razvoj portfolija u skladu s prehrambenim trendovima – zdravija hrana, lokalni i sezonski sastojci te zdravi proizvodi prilagođeni brzom načinu života. S obzirom na to da je početkom 2025. dovršen investicijski ciklus u tehnološku, logističku i informatičku modernizaciju Prehrane vredan 250 miliona evra, investicije se u sledećem petogodišnjem razdoblju planiraju na uobičajnom nivou koji će osigurati efikasnu upotrebu tehnologije i prilagođavanja potrebama potrošača.

Poljoprivreda - 200 miliona evra ulaganja i zelena transformacija
Podravka Agri – novo-integrisani segment poslovanja – u središtu je ambicioznih planova modernizacije i održivosti. Do 2030. planirana su ulaganja od gotovo 200 miliona evra u tehnološki razvoj, energetsku efikasnost, nove farme i širenje sistema navodnjavanja. Cilj je povećanje površine pod navodnjavanjem s 8% na 21% i maksimiziranje prinosa u ratarstvu i povrtlarstvu.

U stočarstvu, najvećem segmentu Agri poslovanja, planira se izgradnja četiri nove svinjogojske farme i povećanje proizvodnje tovljenika za 20% godišnje, dok se u govedarstvu planira rast proizvodnje tovne junadi za 25%. Modernizacija farmi uključivaće i robotizaciju i biosigurnosne mjere.

Podravka Agri planira značajno povećanje korišćenja obnovljivih izvora energije i organske materije, kao i razvjanje modela ugljenično neutralne poljoprivrede na bazi kružne bioekonomije. Fokus će biti i na saradnji s kooperantima, jačanju brendova poput Baranjke i ABC-a, te širenju distribucije u Hrvatskoj i inostranstvu 

Farmaceutika - Belupo kao europski lider u dermatologiji
Belupo do 2030. godine planira da postane vodeći evropski stručnjak za dermatologiju te snažan regionalni igrač u području OTC (bezreceptnih) proizvoda, kardiologije, psihijatrije i neurologije. Ključna tržišta rasta tržišta su srednje i jugoistočne Evrope, uz iskorak na zapadna tržišna kroz dermatologiju i saradnju s partnerima. Strategija uključuje investicije vredne 36 miliona evra.

Piredila: InStore redakcija
Foto: Podravka