Summi1
Summit2

Hrvatska: Podravka u prvom kvartalu beleži značajan rast prihoda

POSLOVANJE

Region

07.05.2024

Grupa Podravka i u 2024. nastavlja s pozitivnim trendom porasta rezultata i profitabilnosti. U prva tri meseca ove godine prihodi od prodaje iznosili su 191,8 miliona evra, što je 15,9 miliona evra, odnosno 9,1% više u odnosu na prvo tromesečje prošle godine.

Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 146,5 miliona evra i veći su za 14,8 miliona evra, te 11,3% u odnosu na isto razdoblje 2023. Rast Prehrane zabeležen je u gotovo svim regionima. Međunarodna tržišta rasla su 22,1%, jugoistočna Evropa 10,4%, a Hrvatska i Slovenija 5,5%. Porast prihoda od prodaje zabeležen je i kod segmenta Farmacija. U odnosu na prvi kvartal 2023, rasli su za 2,5%, što je 1,1 milion evra više, odnosno ukupni iznos od 45,3 miliona evra.

Neto dobit Grupe Podravka u prvom kvartalu 2024. iznosila je 23,5 miliona evra, što je za 7,8 miliona evra, odnosno 49,7% više nego u istom periodu prošle godine. Pritom je neto dobit Prehrane rasla gotovo dvostruko u odnosu na prva tri meseca 2023, za 95%, te iznosila 14,5 miliona evra. Neto dobit Farmacije porasla je za 9,1% i u prva tri meseca ove godine iznosila je devet miliona evra. Operativna dobit Grupe pre amortizacije (EBITDA) u prvom tromjesečju 2024. je dosegla 37,9 miliona evra, što je 10,6 miliona evra više nego u prva tri meseca 2023.

U rezultatima prvog kvartala lično me raduje dvocifreni rast prihoda od prodaje u kojem se snažno ističe rast prodaje u zapadnoj i srednjoj Evropi. Ovako snažan rast prodajnih prihoda pokazuje da naša fokusiranost na jačanje prodaje, povećanje broja kupaca i profitabilnosti i prepoznatljivosti proizvodnog portfolija na izvoznim tržištima daje dobre i jasno vidljive rezultate, koji se ogledaju i u rastu količina prodate robe i u rastu profitabilnosti. Smatram da je snažan rast prodaje najbolja nagrada za brojne, i često vrlo teške, promene koje smo unutar segmenta Prehrane sprovodili u proteklom periodu. Zato smatram potrebnim da još jednom istaknem ključnu važnost promene prodajnih politika na inostranim tržištima kroz koje smo osigurali da se naši proizvodi na bogatijim tržištima od hrvatskog prodaju po, u proseku, većim cenama nego u Hrvatskoj. Zadovoljstvo potrošača i s njim povezan rast prodaje jedini su kvalitetan izvor dobrih finansijskih rezultata, ali i stabilnog budućeg rasta poslovanja. Zato postignuti rezultati ohrabruju, ali i motivišu da bez opuštanja istrajemo u sprovođenju svih planova i projekata kojima ćemo osigurati još bolje zadovoljenje potreba naših potrošača, ali i privući nove potrošače. Slično Prehrani, jačanje portfolija i tržišnog nastupa prioriteti su kojima se vodio i farmaceutski deo Grupe, odnosno Belupo. Sve to rezultiralo je dobrim početkom 2024. za celu Grupu. Želim stoga da zahvalim i čestitam svim radnicima Grupe Podravka, kako u Hrvatskoj, tako i u inostranstvu na ostvarenim rezultatima i ličnom doprinosu koji svakodnevno daju rastu i uspehu Grupe, poručila je Martina Dalić, predsednica Uprave Podravke.

Podsećamo da je Podravka početkom godine redizajnirala svoj vizuelni identitet. Novi vizuelni identitet prilagođen je novom vremenu i potrebama i ciljevima kompanije, a prvi put korporativni logotip Grupe Podravka odvojen je od proizvodnog logotipa brenda Podravka.

Samo nekoliko dana nakon predstavljanja novog vizualnog identiteta, otvorena je nova Podravkina fabrika testenine, prva u segmentu Prehrane nakon 17 godina. Radi se o investiciji vrednoj više od 15 miliona evra. 

Ostatak investicijskog ciklusa i početkom ove godine sprovodi se prema planu, u skladu sa Strategijom poslovanja Grupe Podravka do 2025. Tokom prvog kvartala 2024. realizovane su investicije u iznosu od skoro 25 miliona evra, što je dvostruko više nego u istom razdoblju lani. Prioriteti investicijskog ciklusa ostaju isti, a to su ulaganja u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske efikasnosti, te daljeg unapređenje uslova rada. Završetak najveće investicije u sklopu Strategije poslovanja, izgradnje logističko-distributivnog centra u Koprivnici, ukupne vrednosti od 48 miliona evra, očekuje se u drugom delu godine. 

Investicija u modernizaciju i povećanje kapaciteta primarne prerade svežeg paradajza, koja obuhvata izgradnju pogona u okviru postojeće fabrike Kalnik u Varaždinu je dovršena. Obavljaju se poslednje pripreme za početak komercijalne proizvodnje koja se planira u trećem kvartalu ove godine kada počne sazrevanje paradajza. 

Navode da nastavljaju i sa ulaganjem u navodnjavanje poljoprivrednih zemljišta, čime će osigurati veće količine kvalitetne sirovine za Podravkine fabrike, proizvodnju sirovine kontrolisanog porekla, a smanjiće se i potreba za uvoznom sirovinom, podsticati domaća proizvodnja, smanjiti troškovi proizvodnje gotovog proizvoda i povećati prinosi povrća i ostalih kultura.

Izvor: InStore
Foto: Podravka