Summi1
Summit2

SAD: Crni petak oborio sve rekorde

AKTUELNO

Svet

27.11.2023

Potrošači u SAD su ove godine potrošili 7,5% više novca na Crni petak u odnosu na godinu dana ranije.

Potrošnja na petak, 24. novembra, je dostigla rekordnih 9,8 milijardi dolara, što ukazje na veću spremnost potrošača na trošenje novca u odnosu na 2022. kada su cene goriva i hrane bile dosta više, navodi se u izveštaju Adobe Analytics-a.

Vivek Pandya, vodeći analitičar za Adobe Digital Insights, primetio je da su impulsivne kupovine možda igrale ulogu u rastu Crnog petka pošto je 5,3 milijarde dolara došlo od kupovine putem mobilnih uređaja. Napomenuo je da su influenseri i oglašavanje na društvenim mrežama olakšali potrošačima da uživaju u trošenju na svojim mobilnim uređajima.

Ipak, kupci su i dalje osetljivi na cene i paze na budžet. Prema Adobe-ovom istraživanju, 79 miliona dolara došlo je od potrošača koji su izabrali odloženo plaćanje, što je 47% više u odnosu na prošlu godinu.

Adobe je analizirao podatke prikupljene na američkim veb stranicama u 18 kategorija proizvoda i 100 miliona jedinstvenih artikala. Najprodavanije kategorije bile su elektronika poput pametnih satova i televizora, zajedno sa igračkama i video igrama. 

Kada je u pitanju fizička kupovina, analiza kompanije Mastercard pokazala je da je prodaja na Crni petak porasla za nešto više od 1% u poređenju sa onlajn prodajom, koja je prema njihovom istraživanju porasla za više od 8% u odnosu na prošlu godinu.

Izvor: SEEbiz
Foto: CardMapr.nl/Unsplash