Summi1
Summit2

Heineken Srbija predstavio REZERVOAR - projekat za očuvanje vodnih resursa Srbije

AKTUELNO

Srbija

29.09.2023

Kompanija Heineken Srbija i Nacionalna alijansa za lokalni i ekonomski razvoj (NALED) potpisali su danas u Gradskoj kući u Zaječaru dugoročni sporazum o saradnji, čime je pokrenut projekat REZERVOAR.

Ciljevi projekta su podizanje svesti o važnosti očuvanja i oporavak prirodnih vodnih resursa Srbije i poboljšanje pristupa čistoj pijaćoj vodi za građane, a biće ostvareni obnovom javnih česama i arteških bunara sa fokusom na Novi Sad i Zaječar, prečišćavanjem otpadnih voda, edukacijom i studentskim posetama pivarama kompanije, kao i sprovođenjem brojnih volonterskih akcija za zaposlene.

Ovom prilikom predstavnici kompanije Heineken Srbija potpisali su i sporazum o nastavku saradnje sa Gradom Zaječarom i Udruženjem "Za česme", sa kojima će do kraja godine obnoviti tri česme i jedan arteški bunar na teritoriji ovog grada.

Neda Đokić, generalna direktorka kompanije Heineken Srbija, istakla je posvećenost kompanije da ostane dugoročan kredibilan partner zajednici u kojoj posluje.

Podaci Studije koju je NALED izradio pokazuju da Srbija, nažalost, nije zemlja bogata vodom, a briga o ovom resursu nije dovoljno prepoznata u javnosti kao važna tema. Upravo zato je neophodno da ulažemo u očuvanje i obnovu vodnih resursa i da konstantno radimo na podizanju svesti javnosti. U okviru naše kompanijske strategije "Svaka kap je bitna", do sada smo obnovili četiri česme i rekonstruisali i revitalizovali više arteških bunara. Ove godine nastavljamo sa obnovom još tri česme i jednog arteškog bunara, a sve sa ciljem da svim sugrađanima omogućimo bolji pristup čistoj pijaćoj vodi, koja dolazi sa dubine od više stotina metara. Zahvalni smo našim dugoročnim partnerima i ostajemo posvećeni da i u narednim godinama svojim uspešnim poslovanjem i daljim ulaganjem u očuvanje vodnih resursa i obnovu javnih česama doprinosimo lokalnoj zajednici, rekla je Đokić.

Gradonačelnik Boško Ničić podvukao je ovom prilikom da je Heineken Srbija veoma važan partner lokalnoj zajednici i uzor koji je važno slediti kada je reč o podršci i realizaciji društveno-odgovornih aktivnosti.

Raduje me realizacija projekta REZERVOAR i nastavak ulaganja u lokalnu zajednicu i nadam se da ćemo, kao i do sada, i u narednom periodu sa kompanijom Heineken nastaviti partnerski odnos i međusobnu saradnju po pitanju mnogih važnih tema za grad i očuvanje prirodnih bogatstava našeg kraja, izjavio je Ničić.

Slobodan Krstović, direktor za održivi razvoj u NALED-u, rekao da će ova organizacija, zajedno sa kompanijom Heineken Srbija, raditi na mapiranju i registru lokacija, ali i uspostavljanju saradnje na lokalnim nivoima radi revitalizacije i obnove javnih česama  i arteških bunara u nekoliko gradova Srbije i biti partner tokom celokupne realizacije projekta REZERVOAR.

Srbija ima oko 1.500 metara kubnih vode po stanovniku, a minimum bi trebalo da bude 2.500. Nismo toliko bogati vodama i u 91 odsto slučajeva oslanjamo se na tranzitne, dok svoje izvore zapuštamo. Zato su od posebnog značaja inicijative poput projekta koji je pokrenula kompanija Heineken Srbija i zadovoljstvo nam je što ćemo počevši od Zaječara inicirati obnovu česama i bunara i u drugim gradovima, istakao je Krstović.

Prema rečima Bobana Pogarčića, predsednika Udruženja "Za česme", tokom prethodnog perioda obnovljene su tri česme na teritoriji grada i rekonstruisano je izvorište Trg izradom i postavljanjem replike originalne česme iz 1883. godine.

Nastavak uspešne saradnje biće iskorak u odnosu na dosadašnje aktivnosti, jer ćemo osim revitalizacije i rekonstrukcije bunara i nadzemnih delova česama, promovisati javne arteške česme i kao važno kulturno istorijsko nasleđe Zaječara. Projektom je planirano da na obnovljenim česmama budu postavljeni QR kodovi koji će voditi do web strana o svakoj česmi, gde će se osim informacija o kvalitetu vode i dubini bunara, nalaziti i podaci o istorijatu česme i delu grada u kome se nalazi sa naznačenim važnim građevinama i institucijama u neposrednom okruženju. Na ovaj način ćemo pozicionirati javne arteske česme kao novi turistički proizvod Zaječara, zaključio je Pogarčić.

Cirkularna upotreba vode i obnova vodnih resursa jedan su od ključnih prioriteta Heineken strategije "Stvaramo bolji svet" i inicijative "Svaka kap je bitna!"

Izvor: InStore
Foto: Vladimir Veličković/WARP Studio