Summi1
Summit2

EU: Inflacija utiče na manju potrošnju mlečnih proizvoda

AKTUELNO

Svet

24.08.2023

Dairy Global detaljno je istraživao inflaciju u EU i uticaj na prodaju mlečnih proizvoda kao što su mleko, sir i puter. Sve je potvrđeno na Idele konferenciji održanoj u Parizu gde je govoreno o rekordnom skoku cena hrane, potrošnji i trgovini mlečnim proizvodima.

U svom izlaganju, Kristin Gošćanski iz ekonomske službe Idele podsetila je prisutne da je 2022. godinu obeležila rekordna inflacija cena hrane.

U EU-27 zabeležen je rast potrošačkih cena hrane od skoro 12% u 2022. u poređenju sa 2021. Taj rast bio je niži u Irskoj (+6,9%) i Francuskoj (+7%), a viši u Nemačkoj (+12,6%) u Portugalu (+13%) i u Poljskoj (+14,5%).

Početak 2023. godine obeležilo je naglo ubrzanje rasta cena hrane u Evropi, uz povećanje prodaje proizvoda široke potrošnje na sniženju, rekla je Gošćanski, koja je dodala da je potrošnja mlečnih proizvoda u EU-27 ipak bila dobra u 2022, ali bi 2023. trebalo da padne pod uticajem visoke inflacije.

Nemačka je 2022. doživela povećanje cene mlečnih proizvoda od 20-40% u odnosu na 2021: +21% za UHT mleko, +22% za gauda sir, +41% za puter. To je dovelo do pada kupovine mlečnih proizvoda, i to mleka (-6% u poslednjih 12 meseci, -9% u martu 2023) i svežim sirevima (-7% u poslednjih 12 meseci, -9% u martu 2023).

U Francuskoj su cene mlečnih proizvoda u prodavnicama u 2022. zabeležile rast od 7,9%, što je dovelo do pada prodaje mlečnih proizvoda u prodavnicama od 2,5% u 2022. godini.

Kada je u pitanju Velika Britanija, prodaja organskog mleka naglo je opala (-13,5% u 2022/2021. u poređenju sa -5,6% za konvencionalno proizvedeno mleko). Organski mlečni proizvodi su u 2022. godini predstavljali 2,9% ukupnog maloprodajnog obima mlečnih proizvoda.

Izvor: Poljoprivreda.info
Foto: Pixabay