Summi1
Summit2

Kako brendovi mogu vizuelnim sadržajem da pobude pažnju kupaca

POSLOVANJE

Marketing

03.08.2023

Autor: Konstantin Kostadinov, Viši direktor prodaje za centralnu i istočnu Evropu kompanije Rakuten Viber

Zamislite da vam se ovo desi – dok listate kroz svoj telefon, najednom naletite na video snimak, GIF ili neki popularni „mim“. Vremena prelistavanja čistog teksta i suvoparnih razgovora davna su prošlost i toga smo svi sada svesni. U današnjem digitalnom svetu, vizuelni sadržaj je u središtu pažnje, što čini naše četove živopisnim, privlačnim i – hajde da budemo iskreni – i nas zavisnim od njih. Hajde da istražimo uticaj kako te na slikama zasnovane komunikacije i – samim time aplikacije za razmenu poruka - menjaju način na koji se povezujemo, izražavamo i stvaramo veze za tren oka. 

Uspon aplikacija za razmenu poruka uneo je revoluciju u način na koji komuniciramo – od tradicionalnih metoda komunikacije poput elektronske pošte do onih pogodnih i interaktivnih kao što su digitalne platforme. Skorašnjom studijom ustanovljeno je da pojedinci u proseku provedu dva i po sata dnevno na čet aplikacijama, dok kod mlađe publike to vreme raste i do tri sata. Taj trend može se objasniti jednostavnošću takve konverzacije – bilo gde i bilo kada, mogućnost slanja multimedijalnih poruka kao što su video snimci, slike i različiti tipovi dokumentata. Kada se to uzme u obzir, komunikacija postalje primamljivija i informativnija. 

Kako se nastavlja evolucija mesindžera, tako raste i njihova sposobnost da uklope vizuelni sadržaj i da tako poboljšaju celokupno korisničko iskustvo. To je otvorilo vrata marketing menadžerima da upotrebljavaju te platforme za unapređenje komunikacije brenda i kupca – sada brendovi mogu da dopru do kupaca tamo gde su oni najaktivniji. Personalizacija i kreativnost su ključ – kompanije koriste uvide sakupljene iz podataka kako bi stvorili sadržaj tačno krojen po meri pojedinca i njegovih afiniteteta, onaj koji će kod njega snažno odjeknuti i zaokupiti mu pažnju. Primeri inventivnih marketinških strategija uključuju brendirane stikere, atraktivne video snimke i interaktivne Objektive proširene stvarnosti (eng: AR lenses).

Kreativni vizuelni sadržaj za unapređenu komunikaciju

Proširena stvarnost (AR) nudi dinamičan i interaktivan način povezivanja sa publikom. Ona je odlična platformu za promociju brenda, predstavljanje najnovijih inovacija, kao i za iskustvo koje korisnika trodimenzionalno spaja sa brendom. Na Viberu, brendovi upotrebljavaju Objektive proširene stvarnosti (AR lenses), koji omogućuju ljudima da fotografijama i video snimcima dodaju za oko prijatne vizuelne efekte koji izražavaju osećanja ili ih još ulepšavaju. Ti Objektivi mogu se koristiti na razne načine: proslava posebnih prilika, promocija novih proizvoda, podrška društvenim ciljevima i mnogi drugi. Upotrebom Objektiva proširene stvarnosti, kod korisnika se podiže svest o brendu i oni dobijaju dodatni podstrek da dele svoj sadržaj, koji u krajnjoj instanci postaje viralan. 

Još jedan delotvoran savet brendovima na Viberu predstavljao bi upotreba za brend napravljenih posebnih stikera kao sredstva prirodnog reklamiranja (tzv.„nejtiv advertajzinga“) pod čime se podrazumeva reklama koja se idealno uklapa u svoje okruženje - na primer PR tekst na veb-sajtu ili reklame u informacijama za korisnike na društvenim mrežama.

Stikeri daju korisnicima vizuelno sredstvo izražavanja, što ih čini fascinantnim marketinškim oruđem. Stikeri mogu da se upotrebljavaju kako bi se korisnicima usadio identitet samog brenda, a može se prenositi i konkretna poruka. Kao dodatni benefit, brendovi na Viberu mogu da koriste stikere kako bi uvećali publiku, čime se dokazuje važnost vizuelnih elemenata u angažovanju kupaca u komunikaciji sa brendom.

Mobilno reklamiranje još jedno je od mogućih rešenja – on omogućuje brendovima da efektno promovišu svoje proizvode i usluge koristeći privlačne vizuelne elemente koji se lako pamte. Kada je reč o reklamiranju na aplikacijama i veb-sajtovima, presudno je pronaći ravnotežu između privlačenja pažnje korisniku i staranja da korisnik ima harmonično iskustvo, bez smetnji. Ključ je da se pobrinete za to da su vaše reklame nenametljive i da se savršeno uklapaju u već postojeći dizajn/intefejs aplikacije ili veb-sajta. Na primer, Viber se odlučuje za prirodno (ili „nejtiv“, eng: native)  pozicioniranje reklama u okviru ekrana za četove ili pozive - ili za poseban inboks u kojem su jedino poslovne poruke. Kada se bira taj nenametljivi prostor, to omogućuje da se reklame prirodno uklope u korisnički interfejs, a da ipak budu jasno odvojene. Upotrebom „nejtiv“ reklamiranja, možete da povećate angažovanost kupaca, ali i konverziju;  jednostavno, mnogo je verovatnije da će ljudi poželeti komunikaciju sa reklamom koja se idealno uklapa u već postojeće iskustvo na datoj aplikaciji. 

Slike i video snimci (eng: rich media – snimci, GIF-ovi, grafika itd.) stvaraju puno, bogato iskustvo poslovnih poruka – i nude pogodan način za naprednu interakciju sa kupcima i za korisničku podršku. Primera radi, biznisi na Viberu koriste mogućnosti za deljenje video snimaka kako bi predstavili nove proizvode i posebne promocije, ali i kako bi dali korisne savete i instrukcije. Zahvaljujući slikama i video snimcima, kompanije mogu da šalju poruke koje privlače pažnju i koje su same po sebi jasne – tako se poboljšava korisničko iskustvo i gradi se snažnija veza sa publikom.

Konzistentni pristup dizajnu može da doprinese stvaranju upečatljivog identiteta, da izgradi poverenje i lojalnost korisnika, kao i da pojača efekat kompanijskih poruka. Kada je brendiranje usklađeno na svim platformama, publici je lakše da stvori trajniju vezu sa brendom. Na primer, brendovi su u mogućnosti da i na Viberu održe konzistentnost na poslovnim nalozima tako što će isti logo, naziv i opis upotrebljavati kao i na drugim kanalima. Usklađivanjem brendinga i dizajna marketinškog kanala, brendovi uspostavljaju odnos poverenje sa klijentima i istovremeno ostaju prepoznatljivi na svim komunikacionim kanalima.

Zamislite sada koje mogućnosti vam se nude

Neporečiv je uticaj vizuelnog sadržaja na našu komunikaciju, on unapređuje način na koji se izražavamo i povezujemo sa drugima. S obzirom na to bizisi teže tome da uspostave čvrsto prisustvo u digitalnom svetu koji konstantno raste, dodavanje vizuelnih elemenata u komunikaciji može znatno da unapredi korisničko iskustvo, lojalnost kupaca i identitet brenda. Aplikacije za razmenu poruka nude raznovrsna rešenja i mogućnosti kako bi korisnici imali jedinstveno komunikaciono iskustvo, ali i prilike za brendove da se kreativno izraze. Time biva potvrđeno da ponekada slika zaista i vredi - hiljadu reči.