Summi1
Summit2

Nenad Vasiljević, DTL Europrom: Izazovi me podstiču da budem kreativniji

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Vodič kroz kategoriju

09.05.2023

Punih osam godina sam deo DTL Europrom tima na poziciji menadžera kategorije za piće - pivo. Svoj posao smatram veoma dinamičnim i kreativnim

Sam radni dan je veoma raznovrstan, kompleksan i uključuje više aktivnosti. Počinje obavljanjem ustaljenih procesa – analizom izveštaja o prodaji i profitabilnosti na dnevnom i mesečnom nivou, i održavanjem zajedničkih sastanaka sa kolegama iz tima kako bi definisali šta nam je činiti u toj radnoj nedelji. Sastavni deo radnog dana je kontinuirana analiza konkurencije i stalna komunikacija sa dobavljačima, započinje Nenad naš razgovor, dodajući da na osnovu prikupljenih informacija organizuje aktivnosti u 45 maloprodajnih objekata DTL Europroma.

Prema njegovom mišljenju, svaki posao sa sobom nosi određenu vrstu izazova. Često dolazi do nepredviđenih situacija čak i na dnevnom nivou, a posao menadžera kategorije, kako ističe, zahteva punu pažnju i veliku posvećenost. Ti izazovi ga podstiču da bude kreativniji i da da svoj maksimum, kako bi ih prevazišli i ostvarili definisane ciljeve. Iz svakog izazova nauči neku novu lekciju i zna kako da reaguje u narednim situacijama.

Za vreme korone primetno je bilo da su potrošači kupovali manja pakovanja proizvoda (0,33l), pa čak i kvalitetnija inostrana piva. Iako postoji trend rasta prodaje u broju komada, primetan je volumenski pad prodaje cele kategorije, naročito piva u PET i povratnoj staklenoj ambalaži. Koliko god se Domaći Trgovački Lanac (DTL) i Europrom trudili da neguju domaću proizvodnju, vidljivo je da među mlađom populacijom nema lojalnosti domaćim brendovima, a samim tim ni proizvodnji. Neizvesnost tržišnih kretanja, praćena inflacijom u celom svetu, sigurno će uticati na dalji količinski pad kategorije piva, smatra naš sagovornik.

U objektima DTL Europroma, najprodavanija su domaća lager piva u staklenoj ambalaži. Cena je i dalje opredeljujući faktor pri donošenju odluke o kupovini. Kako napominje Nenad, razne B&G aktivacije i promo pakovanja utiču na potrošače da njihov budući izbor bude pivo u limenci, što je negde i trend u svetu: DTL i Europrom već godinama posebnu pažnju posvećuju svom PL prozvodu u okviru ove kategorije – CARSKOM pivu, koje ima odličan odnos kvaliteta i cene. 

Naš sagovornik ističe da je korona virus samo doprineo rastu online prodaje, što se nastavilo i posle pandemije, zbog ubrzanog tempa života: DTL Europrom poslednjih godinu dana intezivno radi na izradi platforme za online prodaju. Siguran sam da ćemo time privući nove potrošače, ostvariti rast prodaje i podići imidž kompanije na viši nivo.

U objektima DTL Europroma, najprodavanija su domaća lager piva u staklenoj ambalaži

Na osnovu dugogodišnje saradnje sa dobavljačima, u DTL Europromu prate trižišna kretanja i koriste njihova iskustva za uvođenje i razvoj novih proizvoda u naš sistem. Kvalitet i domaći proizvodi su im uvek na prvom mestu. Odluku da li će neki novi proizvod biti deo asortimana donosim timskim radom na osnovu detaljnih analiza tržišta, konkurencije i potreba krajnjeg kupca, prateći sezonalitet.

Iako nisam „tipičan” kupac, pri uvođenju novog prozvoda stavljam se u „cipele” našeg potrošača i tako donosim odluku za proizvod koji nema veliko tržišno učešće a ima potencijal, jer sam siguran da inovacije doprinose rastu kategorije i daju šansu da budemo korak ispred konkurencije, zaključuje menadžer kategorije za pivo u kompaniji DTL Europrom.