Summi1
Summit2

Sanja Tomić, Employee Communication Manager, A1 Srbija: Verujemo u moć pojedinca

NAGRADE

Intervju

07.12.2022

Sanja Tomić, Employee Communication Manager, A1 Srbija dobitnica je Mark Awards priznanja u kategoriji INTERNAL COMMUNICATIONS MANAGER OF THE YEAR, koje dodeljuje Marketing mreža, najuspešnijim stručnjacima iz kompanija u Srbiji.

Šta uspešne kompanije danas mogu dodatno da ponude svojim zaposlenima i privuku talente?
Kompanije koje su spremne da se prilagode novim potrebama zaposlenih i obezbede im veću fleksibilnost i bolje uslove rada imaće prednost u privlačenju i zadržavanju talenata. Više nije dovoljno samo raditi u jakoj kompaniji za dobru platu. Zaposleni žele da budu vrednovani, da imaju osećaj pripadnosti kompaniji kojoj je stalo do svojih zaposlenih, ali i do zajednice u kojoj posluju. Žele da imaju mogućnost napredovanja i razvoja - ostvarenja svog punog potencijala.

Hibridni način rada se sada već podrazumeva kao pogodnost koju talenti očekuju od poslodavca. Dakle, rad na daljinu, fleksibilno radno vreme i poštovanje slobodnog vremena. Uz to svakako idu u paketu i pogodnosti vezane za dobrobit i zdravlje zaposlenih, pa i njihovih porodica. Kompanija koja želi da privuče talente mora da neguje i korporativnu kulturu, koja promoviše jednakost, različitost i inkluziju, ali i da ima jasnu viziju i vrednosti koje zaista živi u praksi i nema ih samo na papiru.

Da li je B2E (business to employee) model poslovanja budućnosti?
Sudeći po svemu pomenutom, da, B2E je već model poslovanja sadašnjosti, pa i budućnosti, nadam se. Zaposleni je konačno u centru pažnje, gde mu je i mesto. Ukoliko želimo da budemo atraktivni korisnicima kao kompanija, moramo najpre da budemo atraktivni zaposlenima i zadobijemo njihovo poverenje. Ostaje još da ovaj model primeni što više kompanija i radi na unapređenju iskustva zaposlenih koji posledično kreiraju i dobro korisničko iskustvo za potrošače.

Kako danas merimo uspeh internih komunikacija?
Rezultati internih komunikacija se mere već oprobanim metodama koje uključuju ankete, istraživanja zadovoljstva zaposlenih, fokus grupe, praćenje reakcija i interakcija na poslovnoj društvenoj mreži ili intranetu. Takođe, sam uspeh kompanije i rezultati poslovnih ciljeva pokazuju koliko su interne komunikacije efikasne i uspešne.

Pored svih ovih alata, važno je osluškivati ljude. Redovna razmena informacija sa timovima iz različitih delova organizacije i upoznavanje načina na koji funkcionišu mogu da pokažu koliko su ljudi upućeni u aktuelna dešavanja i poslovne ciljeve kompanije i pomognu u oceni uspešnosti internih komunikacija. Kao rezultat tog osluškivanja, mislim da ćemo vremenom sve više raditi na personalizaciji poruka koje šaljemo različitim grupama zaposlenih i time dobiti bolji efekat komunikacije.

Šta za Vas znači Mark Awards priznanje i kako će ono uticati na Vašu dalju karijeru?
Samo postojanje Mark Awards priznanja je značajno za naše tržište, jer doprinosi promociji struke, deljenju dobrih primera iz prakse i priča profesionalaca, koji nas inspirišu da pomeramo granice. Iako se ovo priznanje dodeljuje pojedincima za lične poslovne uspehe, jasno je da iza uspeha pojedinca u kompanijama, posebno kada je reč o internim komunikacijama, stoje timski rad i neizostavna saradnja sa brojnim kolegama. Mark Awards priznanje je veoma lepa potvrda uspešnosti i snage internih komunikacija u koje smo kolege i ja uložili mnogo energije, truda i kreativnosti poslednjih godina u težnji da sačuvamo zajedništvo i jedinstveni timski duh koji krasi kompaniju A1 Srbija.
 
izvor, foto: Mark Awards