Summi1
Summit2

Domeniko Bataljola, CEO, La Linea Verde: Našu misiju su prepoznali mnogi srpski trgovci, kao i potrošači

Intervju

31.05.2022

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

Grupacija La Linea Verde, sa sedištem u Italiji, evropski je poljoprivredno-prehrambeni igrač, specijalizovan za proizvodnju svežih pakovanih salata i ohlađenih svežih gotovih čorbi. Grupa ima 40 godina iskustva u poljoprivredi i više od 30 godina u proizvodnji svežih pakovanih salata. Sa osam proizvodnih lokacija (smeštenih u Italiji, Španiji, Srbiji i Francuskoj) i godišnjim prometom od 330 miliona evra, La Linea Verde je pouzdan partner za distribuciju velikih razmera u Evropi. Grupu su, 1991. godine, osnovali braća Bataljola. 

 

Pre svega, želimo da budemo “love” brend i kao takvi se, na empatičan i neformalan način, predstavljamo potrošačima. Zato sa “Dimmi – di – si “ u prevodu “Reci – mi – da” namigujemo onima koji nas kupuju pozivajući ih da kažu DA autentičnosti, svežini, ukusu i praktičnosti naših proizvoda. Birajući nas, potrošači kažu DA ne samo našim proizvodima već i našoj ideji o dobroj, zdravoj i veseloj hrani

U razgovoru sa InStore magazin, jedan od njih, koji je na poziciji CEO-a kompanije - Domeniko Bataljola, otkriva nam kako su došli na ideju da pokrenu proizvodnju u Srbiji, govori i o poslovanju u kriznim situacijama, o zdravim navikama potrošača u ishrani i još o mnogo toga.

Svoju veliku ljubav prema poljoprivredi i inovacijama proširili smo na tržište Srbije. Osnovna misija naših proizvoda je da srpskim potrošačima pružimo mogućnost da svakodnevno jedu zdravo i ukusno, štedeći vreme u kuhinji. Na isti način kao u Italiji, uvodimo poljoprivredne prakse zasnovane na principima održivog razvoja, ističe na početku razgovora Bataljola.

La LineaVerdeDobrinci je srpsko sedište italijanske grupe La LineaVerde Grupe,vodeće agro-prehrambene kompanije. Kažite nam, kako je došlo do toga da pokrenete proizvodnju baš u Srbiji, uz proizvodne lokacije koje imate u Italiji i Španiji?
Region u kome se nalazi naša proizvodnja poznat je po svom plodnom obradivom zemljištu, dobro povezanim regionalnim putevima. Srbija je stabilna zemlja, a Srbi su vredni i otvoreni za inovacije. Složićete se da je ovo više nego dovoljno za odličan početak ovakve investicije.

Kako je na vaše poslovanje uticala pandemija, a na koji način se odražava trenutna kriza izazvana ratom u Ukrajini? Na koje načine se borite sa ovim izazovima?
Pandemija je značajno uticala i na naše poslovanje, jer su se kao što je poznato promenile navike potrošača. Ljudi su počeli mnogo više da vode računa o svom zdravlju i imunitetu, a kao što znamo naš asortiman je bogat proizvodima koji su prepuni vitamina i minerala.
Aktuelna kriza u Ukrajini uticala je na globalni talas poskupljenja. Shodno tome, troškovi materijala i energije su rasli, kao i troškovi zaposlenih. Mi pokušavamo da uradimo svoj deo truda da obuzdamo povećanje, nažalost neophodno za potrošnju.  

Koliki su kapaciteti proizvodnje u Srbiji, i da li je ona u potpunosti namenjena domaćem tržištu ili i izvozu? U koje sve zemlje, i koje proizvode, izvozite iz Srbije?
U 2018. godini grupa je otvorila La Linea Verde Dobrinci, pogon za proizvodnju svežih opranih i neopranih salata u opštini Ruma. Ovde je kompanija podigla plastenike i zasade na otvorenom polju za uzgoj nekoliko vrsta salata, dostigavši površinu poljoprivredne proizvodnje od više od 40 hektara. Naša proizvodnja pokriva kapacitet od 65.000 kesica opranih salata na dnevnom nivou i neopranog asortimana 55.000 kesica. U ovoj fazi smo se opredelili i radije ciljali prodaju na domaćem tržištu i na području Balkana. Ali, u budućnosti industrijski projekat planira izvoz u sve zemelje regiona.

La Linea Verde Grupa je dobavljač za više od 60 velikih trgovinskih lanaca u Evropi. Sa kojim sve trgovcima sarađujete u Srbiji? Kako biste ocenili tu saradnju, da li imaju razumevanja i potreba za proizvode koje nudite?
Veoma smo zadovoljni saradnjom sa velikom srpskom distribucijom. To je saradnja u kojoj neprestano učimo i razvijamo se. Potrošači mogu naš asortiman pronaći u međunarodnim lancima prisutnim u Srbiji sa kojima već sarađujemo i u drugim evropskim zemljama, a sada i u svim domaćim trgovačkim radnjama. Ono što je evidentno na tržištu je da i srpski potrošač svakim danom sve više obraća pažnju na svežu i zdravu hranu, zbog čega se naši proizvodi sve više prodaju.

Investicijom od 12 miliona evra u filijalu La Linea Verde u Dobrincima doneli smo italijanske mašine, patente i sertifikate konsolidovane tokom godina

Da li imate u planu proširivanje saradnje sa trgovcima? Da li su vam neki prioritetni, koji i zbog čega? U kojem još lancu će potrošači uskoro moći da kupuju vaše proizvode? 
Da, prema konsolidovanom formatu u drugim zemljama, želimo da se predstavimo trgovcima kao partneri specijalizovani za sveže proizvode spremne za upotrebu. Iz tog razloga, počevši od naših useva do proizvodnih linija, usvajamo najtačnije sertifikovane sisteme kvaliteta kako bismo našim kupcima garantovali maksimalni mogući konačni rezultat. Sledeći izazov biće da postanemo lider i u svetu gastronomije, naše salate su već združene uz burgere jednog poznatog lanca brze hrane, ali se nadamo da ćemo uskoro stići i u druge kanale u ugostiteljskom sektoru.

Proizvode plasirate na tržište pod brendom DimmidiSi, što na italijanskom znači „Kaži mi da“. Ko je došao na ideju za ime brenda i šta njime poručujete potrošačima?
Pre svega, želimo da budemo “love” brend i kao takvi se, na empatičan i neformalan način, predstavljamo potrošačima. Zato sa “Dimmi – di – si “ u prevodu “Reci – mi – da” namigujemo onima koji nas kupuju pozivajući ih da kažu DA autentičnosti, svežini, ukusu i praktičnosti naših proizvoda. Birajući nas, potrošači kažu DA ne samo našim proizvodima već i našoj ideji o dobroj, zdravoj i veseloj hrani.
Ideja brenda je rezultat interne studije među svim zaposlenima od kojih smo tražili da ukratko predlože koncepte koje želimo da izrazimo, a zatim smo uz pomoć agencije identifikovali najbolje.

U poređenju sa ostalim zemljama u koje plasirate vaš asortiman, kako biste ocenili potrošače u Srbiji? Kakve su njihove potrošačke navike, kada je u pitanju konzumacija pakovanih salata i gotovih čorbi? 
U Srbiji smo imali zahtevniji zadatak, s obzirom na to da, sorte salata koje su deo našeg asortimana, nisu bile dovoljno poznate na ovim prostorima. Edukacijom i nezaboravnim ukusom polako smo osvajali potrošače. 

Da li ste zadovoljni rezultatima koje ste ostvarili od 2018. godine, kada ste pokrenuli proizvodnju u Dobrincima, i da li su oni opravdali vaša očekivanja od srpskog tržišta? Drugim rečima, niste se pokajali zbog osnivanja organka u Srbiji?
Zadovoljni smo, i to ne samo rezultatima, već i činjenicom da su misiju La Linea Verde prepoznali mnogi srpski trgovinski lanci, gde se naši proizvodi prodaju i kao brend Dimmidisi i kao privatna robna marka. Veoma je izazovno integrisati nova mišljenja i dostignuća u državu sa jakim korenima i stavovima, ali nas je to svakako učinilo još jačim timom koji bez sumnje zajedno osvaja vrhove.

Neke važne karakteristike italijanskog modela rada ste primenili i u srpskom ogranku. O kakvim je karakteristikama reč?
Tako je. Neke važne karakteristike italijanskog modela uvedene su u srpski ogranak: integrisani lanac snabdevanja kojim se prati ceo put proizvoda od njive do trpeze, standardi visokog kvaliteta, najsavremenije poljoprivredne i proizvodne tehnologije, fokus na marketing i logistiku.

Investicijom od 12 miliona evra u filijalu La Linea Verde u Dobrincima doneli smo italijanske mašine, patente i sertifikate konsolidovane tokom godina.

Iz dugogodišnjeg iskustva smo zaključili koliko je važno omogućiti sigurnost kako bismo time stvorili poverenje. Naši dobavljači su partneri koji zajedno sa nama „rastu“ i donose inovacije. Za nas lanac snabdevanja znači lojalnost naših saradnika sa kojima delimo viziju i ciljeve. Poljoprivredne proizvođače, kao članove lanca snabdevanja, kroz stalnu podršku naših agronoma, usmeravamo ka upotrebi savremenih i prirodnih tehnika uzgoja i đubrenja, koje se sve više zasnivaju na principu održivosti. Konkretno, na osnovu italijanskog modela, uvodimo integrisanu i dobru poljoprivrednu praksu u Srbiju kako bismo dobili zdrav, kvalitetan i ekološki prihvatljiv proizvod.

Uz ovu pomenutu investiciju od 12 miliona evra, kakvi su vam planovi za dalja ulaganja? Da li je u planu proširivanje proizvodnje? U kom pravcu i u kom periodu?
Za nas je od velikog značaja da poljoprivredna gazdinstva u Srbiji rastu istim tempom. Podstičemo naše kooperante, uz podršku naših agronoma, da koriste iste alate u uzgoju svojih sirovina kako bismo osigurali da naši klijenti dobiju isti kvalitet sirovine koji je sertifikovan standardom Global Gap. Stoga, kako se potrebe naših klijenata budu povećavale proširićemo naše horizonte sa njima.

Šta je to što odlikuje porodičnu kompaniju La LineaVerde i po čemu ste prepoznatljivi na tržištu, i među potrošačima i među saradnicima i partnerima?
Volim da razmišljam o našoj kompaniji kao o velikoj porodici koju čini više od 1.600 ljudi koji rade svaki dan, osećajući se kao deo te porodice. Oni su prvi koji osećaju odgovornost i ponos što svakodnevno prave kvalitetne proizvode za naše potrošače, polažući istu brigu i ljubav kao da ih pripremaju za svoje porodice. Ovo je naša snaga.