Oktobar, 2018.
Razgovarala: Ana Filipović
ana@instore.rs

Kompaniju BG Reklam osnovao je 2000. godine naš sagovornik Marko Kukić. Prva kancelarija bila mu je garaža privatne kuće, a danas se njegov poslovni prostor prostire na više od 3.000 kvadratnih metara, izgrađen po najnovijim standardima, a proizvodnja organizovana po Lean konceptu. Ono što konačno vidi potrošač, kao finalni proizvod, iza sebe ima dug proces objedinjavanja kreativnih vizija, konstruktivnih veština i inženjerske preciznosti i realizaciju finalnog POS (Point of Sale) proizvoda. Upravo je taj kvalitet koji nudi BG Reklam prepoznalo više od 50 najvećih multinacionalnih kompanija i globalnih korporacija. Kompanija se oslanja na tim stručnjaka koji se isključivo bavi inovacijama i pronalaženjem novih inženjerskih, tehnoloških i dizajnerskih rešenja i koji je razvio mnogobrojna POS rešenja i inovacije kao što su hologrami, transparentni displeji ili originalni proizvod, Quick Stand. Za našeg sagovornika izazov je nešto što ga uvek vuče napred, a posebno ga motiviše to što kao kompanija iz Srbije uspeva ne samo da se takmiči već i pobedi na evropskom tržištu.
Kako ste se i zašto opredelili za pokretanje sopstvenog biznisa?
U vreme kada sam se opredeljivao za privatan biznis bila je velika inflacija u zemlji i finansijska kriza, a zemlja je bila uvučena u ratove u okruženju. Strane kompanije nisu bile prisutne na tržištu, a domaće, koje su nekad bile stabilne i jake, uglavnom su propadale. Čini mi se da je bilo prirodno da u dvadeset i nekoj godini očekujem više od budućeg života, što je automatski značilo da je privatan biznis jedino rešenje sa kojim mogu to da ostvarim.
Iz kog razloga ste odlučili da vaš posao bude izrada POS rešenja?
Firma se na početku bavila proizvodnjom termoformiranih svetlećih reklama, što je u tom trenutku bila novost na tržištu. Ubrzo počinje da se pojavljuje nova tehnologija digitalne štampe velikih formata, gde firma sa velikim naporom uspeva da dođe do najnovije tehnologije što je u to vreme predstavljalo veliki uspeh za malu firmu. Vremenom, dolaskom stranih kompanija na naše tržište, reklamiranje na mestu prodaje postaje sve sofisticiranije. Uz primenu raznih tehnologija, inženjeringom i dizajnom, uspevamo da pronađemo nišu na domaćem tržištu i zemljama regiona.
Čime se sve kompanija danas bavi? Predstavite nam ukratko vaš portfolio.
Danas je kompanija pozicionirana kao proizvođač premijum proizvoda u POS industriji. U našem portfoliju se nalaze rešenja za reklamiranje pojedinačnih proizvoda pa sve do projektovanja i opremanja kompletnih kategorija u velikim podajnim lancima i robnim kućama širom Evrope. Bitno je istaći da je svaki naš proizvod unikatno rešenje našeg dizajnerskog i inženjerskog tima.
Proizvodnja u vašoj kompaniji je organizovana po 5S i Lean Kaizen sistemu. Objasnite nam šta taj koncept podrazumeva.
Teško je u nekoliko rečenica objasniti sve te pojmove, ali ukoliko želite da budete konkurentni na tržištu morate imati što veću produktivnost uz niske troškove proizvodnje i sa što manje grešaka i zastoja u proizvodnom procesu. Danas skoro da ne postoji uspešna proizvodna kompanija koja ne primenjuje ove metode u svom radu.
Opišite nam ukratko proces kreiranja savremenih POS rešenja - od koncepta do finalnog proizvoda.
Proces počinje sagledavanjem klijentovih potreba, skeniranjem tržišta u zadatoj kategoriji i finalno dizajniranjem proizvoda. Po odobrenju dizajna veoma važan korak je projektovanje i priprema proizvodnje.
Samim procesom proizvodnje se ciklus ne završava već se velika pažnja posvećuje logistici i instalaciji proizvoda na terenu.
U svom poslovanju primenjujete najsavremenije tehnologije. Koliko su one važne za sam finalni proizvod?
Mislim da je nemoguće opstati na evropskom tržištu ukoliko ne posedujete najsavremeniju tehnologiju. Proizvodi su postali sofisticirani, a klijenti zahtevni po pitanju kvaliteta i vremena isporuke proizvoda, za šta je posedovanje savremene tehnologije od presudnog značaja.
Veliki izazov u nabavci takve opreme predstavlja činjenica da sve konkurentske firme iz Evrope svoju opremu nabavljaju uz veliku podršku i subvencije Evropske unije, što mi trenutno nismo u mogućnosti, tako da nas to stavlja u neravnopravan položaj, ali je i zato svaka pobeda veći podstrek za dalje napredovanje.
Dobitnici ste mnogobrojnih priznanja u zemlji i inostranstvu. Koje biste izdvojili kao ono koje je imalo najviše uticaja na vaše dalje poslovanje i objasnite zašto.
Nagrade nemaju prevelikog uticaja na poslovanje, ali predstavljaju potvrdu napornog rada svih zaposlenih. One vas, takođe, teraju da dalje usavršavate svoje proizvode i konstantno pomerate granice.
Prvu nagradu dobili smo još kao mlada firma na beogradskom sajmu za najbolji reklamni proizvod 2003 godine. 2012 godine osvajamo prvu nagradu na evropskom takmičenju u kategoriji reklamiranja duvanskih proizvoda, a 2017 drugu nagradu u Nemčakoj u kategoriji reklamiranja kozmetičkih proizvoda.
Kakav je uticaj POS rešenja na sam proces kupovine?
Mislim da su faktori koji najviše utiču na process kupovine mesta na kome je izložen vaš proizvod i način na koji je on predstavljen.
Na koji način vaša rešenja mogu da unaprede poslovanje klijenata?
U najvećoj meri je to privlačenje što većeg broja kupaca, isticanje brenda i slanje određene poruke prema potrošačima.
Koliko klijenata ukupno imate? Na kojim tržištima poslujete?
Oko 70% svojih proizvoda plasiramo u zemlje Evropske unije, a preostali deo na domaće tržište i zemlje u okruženju. Trenutno imamo kancelarije u Londonu i Beču, a želeo bih posebno da najavim otvaranje našeg predstavništva u Hamburgu koje će početi sa radom 1. novembra.
Nikako nam nije cilj da imamo veliki broj klijenata jer bismo izgubili na kvalitetu servisa koji pružamo svojim klijentima. Trudimo se da iz svake industrije zadobijemo poverenje naboljih kompanija i brendova koji predstavljaju lidere u svojim kategorijama na svetskom nivou.
Da li je neka industrija za koju radite posebno inspirativna? Za koju ste imali rešenja na koja ste najviše ponosni?
Najveći izazov nam je rad sa visokotehnološkim kompanijama, jer oni pred nas postavljaju visoke standarde i velika očekivanja po pitanju inovativnosti proizvoda. Ne bih izdvojio neko posebno rešenje na koje sam ponosan već sama činjenica da u Srbiji dizajniramo i proizvodimo rešenja za najveće svetske kompanije je nešto što me baš čini ponosnim.
Šta je, prema vašem mišljenju, preduslov za kvalitetno POS rešenje?
Jedan od glavnih preduslova je rad sa klijentom na pronalaženju pravog rešenja za reklamiranje proizvoda. Veoma je bitna dvosmerna komunikacija sa klijentom u samoj fazi dizajniranja proizvoda, a za sve to je najvažniji kvalitetan odnos i poverenje koje gradite sa klijentom.
Od čega zavisi uspeh jednog POS rešenja i kako se on meri?
U najvećoj meri zavisi od broja prodatih proizvoda koji se reklamira. Veoma često klijenti isprobavaju neka od naših rešenja na tržištu i tek po dobijanju pozitivne povratne informacije sa tržišta prelazimo na serijsku proizvodnju.
Kakva POS rešenja će obeležiti narednu godinu, s obzirom na to da se sve češće kombinuju sa digitalnim medijima?
Najveći izazov u POS rešenjima je kako pronaći pravi način za predstavljanje sve većeg broja tehnoloških “smart” proizvoda. Potrebno je pronaći pravi način kako kupcu objasniti funkcije i prednosti takvih proizvoda. Veoma često i sami implementiramo visoko tehnološka rešenja u naše proizvode. Multimedija je postala skoro sastavni deo svakog našeg proizvoda i trudimo se da dizajniramo proizvode koji imaju sve veću interakciju sa kupcem. Mislim da, bar što se evropskog tržišta tiče, tradicionalna rešenja teško mogu da privuku današnjeg kupca u moru novih tehnologija koje se svakim danom pojavljuju, već sam pristup mora biti inovativan i unikatan.