Humus, biljni namaz na bazi leblebija, tipičan za Mediteran, koji se godinama unazad uspešno proizvodi u Srbiji, u blizini Novog Sada, sve sigurnije pronalazi svoje mesto kod evropskih kupaca.

Ribella Hummus, koji se do sada prodavao u zemljama regiona, od ove godine se može naći i u zemljama Evropske unije – Rumuniji, Češkoj, Mađarskoj, Sloveniji, Hrvatskoj i to na policama velikih supermarketa, a ne na tzv „etno policama“ koje su, uglavnom, rezervisane za domaće proizvode namenjene dijaspori u inostranstvu, navodi se u saopštenju.
Ovaj domaći proizvod se izvozi i uspešno distribuira u 10 zemalja, uključujući zapadni Balkan i Evropsku uniju. Za narednu godinu se planira osvajanje tržišta Poljske, sigurno najveće strano tržište na koje ovaj brend iskoračuje.
Kako navode iz kompanije, put do police nekog evropskog supermarketa nije nimalo jednostavan. Potrebno je ispuniti visoke kriterijume u pogledu kvaliteta, cene i dizajna ambalaže proizvoda i nema mnogo domaćih brendova koji taj uslov ispunjavaju.
Napravili smo proizvod koji je u rangu najkvalitetnijih evropskih proizvoda. Potrošači kada kupuju ne znaju da li uzimaju humus proizveden u Srbiji ili nekoj drugoj zemlji. Oni uzimaju sa police onaj čiji im se ukus dopao. O Ribella brendu, kvalitetu i dizajnu naših proizvoda verovatno najbolje govori činjenica da je RiBella zastupljena u najvećem broju zemalja od svih humusa u regionu centralne i istočne Evrope, kaže Marko Nikolić, rukovodilac marketinga kompanije RiBella.
Iz kompanije ističu da je uspeh Ribelle pokazao još jednu zanimljivu stranu srpske privrede – da možemo da proizvedemo i plasiramo u svet i one proizvode koji nisu tipični za naše podneblje. To što se leblebija ne gaji u Srbiji, nije bilo prepreka da se, kombinacijom proverene recepture i posebnom tehnologijom izrade, napravi domaći prehrambeni proizvod evropskog kvaliteta. Više nego dvostruki rast proizvodnje i potrošnje humusa u Srbiji i regionu, što je isključivo rezultat ovog proizvođača, upravo to i dokazuje.