Za Direct PERSPECTIVE svoj stav iznosi Srđan Stanković, generalni direktor za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu u Donesi.com

Foto: Srđan Stanković, generalni direktor za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu u Donesi.com
Kako će iz vaše perspektive izgledati poslovanje u postcovid periodu?
Situacija sa Covidom 19 donela nam je mnogo izazova, te smo zbog svega morali da ubrzamo naš plan razvoja platforme na nove vertikale prodaje koji uključuju supermarkete, apoteke i slične prodajne objekte. Potrošači će se i nadalje više odlučivati za dostavu hrane iz restorana i namirnica iz supermarketa, pa će sa tim u vezi i naš biznis sve više rasti, što je i situacija u većini yemalja u kojoj Delivery Hero posluje.
Koji izazov percipirate kao najveći za vašu industriju?
Izazov je bio u samom početku kada je proglašeno vanredno stanje i kada je više od polovine restorana sa naše platforme preko noći prestalo sa radom. Tada se javila neizvesnost, ali smo uspeli da dobijemo dozvolu da radimo i tokom policijskog časa i uveli beskontaktnu dostavu. Kako su vremenom mere popuštale, tako su se i restorani polako vraćali u normalan način poslovanja. Imajući sve navedenu u vidu, najveći izazov će biti kako će restorani prevazići naredni period koji dolazi i da li će se desiti promena ponašanja potrošača.
U kojoj meri će životni stil i navike potrošača biti promenjeni?
Iako je vanredno stanje okončano, restorani su ponovo otvoreni, a ljudi se polako vraćaju u kancelarije, ne možemo da kažemo da se nastavlja tamo gde se stalo. Nova normalnost nije privremena i sa sobom nosi čitav niz novih navika, među kojima je svakako i veća upotreba online platformi za kupovinu. Pored poručivanja hrane iz restorana po čemu smo prepoznati u regionu, a kao deo multinacionalne kompanije Delivery Hero i u svetu, uveli smo nove usluge. Osluškujući potrebe naših korisnika, poslovanje smo proširili i na dostavu iz supermarketa i apoteka i sigurno se tu nećemo zaustaviti.
Šta će uticati na odluku potrošača da izabere odredjeni brend?
Generalno, na odluke potrošača veoma utiče način na koji brendovi reaguju na krizu, u ovom slučaju COVID-19. I ovog puta, očekivali su da kompanije dodatno podrže krizu doniranjem dela profita lokalnim bolnicama i / ili sami proizvedu ono što je nedostajalo tokom pandemije. Iako smo obezbedili značajnu pomoć zajedno sa još jednim velikim brendom, odlučili smo se da to ne komunicramo ka javnosti, već da plasiramo samo one informacije koje predstavljaju direktan benefit za naše krajnje korisnike, te da kvalitet naše usluge ostane naša glavna prednost i razlog zašto smo lider u ovoj industriji.
Šta će biti fokus CSR aktivnosti kompanija?
Pandemija COVID-19 uticala je na poslovanje na dosad neviđen način, a CSR stavila u fokus poslovnih strategija. Ta promena, najbolje se videla upravo među onim kompanijama koje su do sada svoje društveno -odgovorne aktivnosti obavljale gotovo pro forme. Za razliku od prethodnog perioda u kome su svi bili okrenuti održivosti životne sredine, sada će glavni fokus biti socijalna održivost.
Koji od elemenata digitalne transformacije će biti ključan za vaše poslovanje na dalje?
Ako digitalnu transformaciju posmatramo kao fleksibilnost u prilagođavanju promenama koje su se u prethodnom periodu desile brže nego ikad, onda mogu da kažem da su ljudi odigrali najznačajniju ulogu. Iako smo kao kompanija usko vezani za tehnologije, ipak su ljudi i dobra strategija ono što je presudno u svakom poslovanju.
O istraživanju
Direct PERSPECTIVE je istraživanje o poslovanju u postcovid periodu koji je sprovela DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima. U istraživanju koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja, od C- level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.
