Summi1
Summit2

Mediana: Podaci iz TGI baze o konzumaciji u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Severnoj Makedoniji

INSTANT SUPE I GOTOVA JELA

inFokus

16.03.2021

Analizirajući ovu kategoriju, na prikazanih pet tržišta, vidimo da se supe procentualno najviše konzumiraju u BiH 83,9%, zatim u Srbiji 82,5%, dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Hrvatskoj 76,2% i u Sloveniji 73,7% 

Autor: Borislav Radojković, TGI Project Manager
borislav.radojkovic@mediana.co.rs, www.medianagroup.net

Ovom prilikom biće prikazan deo podataka iz TGI baze koji se odnosi na konzumaciju supe u kesici, supe u kocki i instant supe na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije.

Analizirajući ovu kategoriju, na prikazanih pet tržišta, vidimo da se supe procentualno najviše konzumiraju u BiH 83,9%, zatim u Srbiji 82,5%, dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Hrvatskoj 76,2% i u Sloveniji 73,7%. Ukupno, na ova četiri tržišta postoji 10,2 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su konzumirali supu u poslednjih 12 meseci.

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti i relativno učešće velikih konzumenata, odnosno svih onih koji supu svakodnevno konzumiraju. Najveći procenat velikih konzumenata unutar svih konzumenata supe je u BiH (9,58%), dok je najmanji procenat svakodnevnih konzumenata supe u Hrvatskoj (4,51%). Ukupno, na ova četiri tržišta postoji prilbližno 900.000 svakodnevnih konzumenata supe.

Kada govorimo o markama supe koje su se najviše konzumirale u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima BiH i Hrvatske vodeća marka Podravka, u Srbiji C supa dok je u Sloveniji Knorr.

O kompaniji:
Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo u oblasti marketinga, medija i istraživanja javnog mnjenja u prilici smo da danas nudimo kompletnu uslugu istraživanja, počev od identifikacije problema pa sve do detalnjih analiza, interpretacije podataka i savetovanja. Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine.

O istraživanju:
Target Group Index je jedan od retkih multifunkcionalnih alata koji je namenjen savremenim kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako da analizira kako svoje postojeće i potencijalne potrošače tako i potrošače konkurencije i da veoma precizno definiše strategije i smernice marketinškog oglašavanja.