Autor: Borislav Radojković, TGI Project Manager, borislav.radojkovic@mediana.co.rs
Ovom prilikom, biće prikazan deo podataka iz TGI baze koji se odnosi na konzumaciju žvakaćih guma na tržištima BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije. Osim kategorija žvaka u TGI bazi postoje podaci i za sledeće kategorije iz sektora konditorskih proizvoda: bombonjere, čokoladice, čokolade, čoko dražeje i praline, čokoladni namazi, bombone, keks i čajna peciva, integralni keks, biskviti, napolitanke, štanlice od žitarica, zrnasti proizvodi, čips, flips, krekeri i snek proizvodi.
Analizirajući kategoriju žvakaćih guma na prikazana četiri tržišta, vidimo da su žvake procentualno najviše konzumirane u BiH 65,8% i u Hrvatskoj 61,3%, dok je najmanji procenat konzumenata ove kategorije u Sloveniji 46,3%. Ukupno, na sva četiri tržišta je 6,7 milion ljudi, starosti od 15 do 69 godina konzumiralo žvake u poslednjih 12 meseci.
Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti i relativno učešće velikih i umerenih konzumenata, odnosno svih onih koji su žvakaće gume konzumirali jednom nedeljno i češće. Najveći procenat velikih i umerenih konzumenata žvaka je u BiH (59,4%), dok je najmanji procenat velikih i umerenih konzumenata žvaka u Sloveniji (32,4%). Postoji približno 5,9 miliona ljudi na ova četiri tržišta koji su konzumirali ovu kategoriju jednom nedeljno i češće.
Kada govorimo o markama žvakaćih guma koje su najviše konzumirane u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima Srbije, Hrvatske i Slovenije marka Orbit, marka koja ima najveći broj korisnika, dok je na tržištu BiH to Airwaves.
Ako posmatramo zajedno ova četiri tržišta, marka Orbit ima najveći broj korisnika što je čini najpopularnijim markom u ovoj kategoriji. Ukupno je pet miliona građana ove četiri države konzumiralo Orbit u poslednjih 12 meseci.
O istraživanju TGI istraživanje pruža potpuni uvid u karakteristike i ponašanje potrošača, kako kroz analizu njegovih demografskih, psihografskih i medijskih karakteristika, tako i kroz njegove navike u korišćenju proizvodnih i uslužnih kategorija i brendova. Kao takav, Mediana TGI je neizostavan alat u poslovanju svih marketinških agencija, medija i oglašivača. |
O kompaniji Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine. Naša misija je da svojim klijentima pružamo kvalitetnu istraživačku i konsultantsku uslugu, a sve na osnovu dugogodišnjeg iskustva i dugoročne saradnje sa našim inostranim partnerima iz Kantar Media. |