Summi1
Summit2

Brijanje i depilacija: Brijači, žileti i proizvodi za depilaciu u lifletima

FOCUS: ANALIZA PROMOTIVNIH AKTIVNOSTI

inFokus

10.05.2021

„Brijači i žileti za muškarce“ je kategorija koja ima najveći udeo – 33%, dok ista kategorija za žene ima dosta manji deo – 19%. Poizvodi za depilaciju (vosak, krema, pena), gde se većinski nalaze proizvodi za žene, takođe ima 19% 

Autor: Melani Cipot

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašivački vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Depilacija i brijanje, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti prema kategorijama, kao i prema top brendovima u 2020. godini.

Prvi dijagram prikazuje vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti po kategorijama. „Brijači i žileti za muškarce“ je kategorija koja ima najveći udeo – 33%, dok ista kategorija za žene ima dosta manji deo – 19%. Poizvodi za depilaciju (vosak, krema, pena), gde se većinski nalaze proizvodi za žene, takođe ima 19%. Ukupno je u 2020. godini bilo više od 1.800 objava u tom segmentu, što je slično kao prethodne godine.

Drugi dijagram nam prikazuje top brendove u kategorijama brijači i žileti za muškarce i žene. Na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, je proizvođač Procter&Gamble sa brendom Gillete, sa 45% udela bruto oglašivačke vrednosti, te beleži manji rast u poređenju sa prethodnom godinom. Na drugom mestu je brend BIC koji je, u poređenju sa prethodnom godinom, povećao udeo za 6%. Wilkinson sa 16,2% udela i Privatne robne marke sa 3,6% beleže pad u poređenju sa 2019. godinom.

Treći dijagram donosi pregled stanja oglašavanja top brendova u kategoriji proizvoda za depilaciju (vosak, krema, pena). Najveći skok u toj kategoriji beleži brend Lycia, sa 13% na 18%. Oglašavanje privatne robne marke i u ovoj kategoriji ima vrednosni pad, u poređenju sa 2019. godinom, što je i posledica manje lifleta drogerija u vreme karantina. Upravo su drogerije najjače sa svojim privatnim robnim markama u ovoj kategoriji.

Četvrti dijagram predstavlja brendove u kategoriji „After shaves“. Nivea je i dalje na prvom mestu sa 26,6%, ali beleži pad u poređenju sa 2019. Isto je sa i brendom Str8, koji je na drugom mestu sa udelom 13%, dok je robna marka Fa ojačala u 2020. godini u poređenju sa prethodnom godinom.

-​

Predstavništvo Beograd Focus South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com