Summi1
Summit2

Mediana: Cerealije – praktičan i brz doručak

Podaci iz TGI baze o konzumaciji na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH

inFokus

08.10.2021

Analizirajući ovu kategoriju, na prikazana četiri tržišta, vidimo da se cerealije procentualno najviše konzumiraju u Sloveniji 60,2% i Hrvatskoj 43,2% dok je nešto manji procenat konzumenata ove kategorije u Srbiji 34,6% i BiH 32,4%

Autor: Borislav Radojković

Ovom prilikom biće prikazan deo podataka iz TGI baze koji se odnosi na konzumaciju cerealija na tržištima BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije.

Analizirajući ovu kategoriju, na prikazana četiri tržišta, vidimo da se cerealije procentualno najviše konzumiraju u Sloveniji 60,2% i Hrvatskoj 43,2% dok je nešto manji procenat konzumenata ove kategorije u Srbiji 34,6% i BiH 32,4%. Ukupno, na ova četiri tržišta postoji nešto više od pet miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina koji su konzumirali cerealije u poslednjih 12 meseci.

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti i relativno učešće velikih konzumenata, odnosno svih onih koji cerealije konzumiraju jednom dnevno i češće. Najveći procenat velikih konzumenata cerealija je u Sloveniji (5,71%), dok je najmanji procenat velikih konzumenata cerealija u Srbiji (3,73%). Ukupno, na ova četiri tržišta postoji oko 500.000 svakodnevnih konzumenata cerealija.

Kada govorimo o markama cerealija koje su se najviše konzumirale u predhodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima Srbije i Hrvatske vodeća marka Dr.Oetker, u Sloveniji je to Nestle, dok je u BiH Podravka. Skoro 1,1 milion građana ove četiri države je u poslednjih 12 meseci konzumiralo cerealije proizvođača Dr.Oetker, što je čini najpopularnijom markom u ovoj kategoriji.

O kompaniji
Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo u oblasti marketinga, medija i istraživanja javnog mnjenja u prilici smo da danas nudimo kompletnu uslugu istraživanja, počev od identifikacije problema pa sve do detalnjih analiza, interpretacije podataka i savetovanja. Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine.

-

O istraživanju
Target Group Index je jedan od retkih multifunkcionalnih alata koji je namenjen savremenim kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako da analizira kako svoje postojeće i potencijalne potrošače tako i potrošače konkurencije i da veoma precizno definiše strategije i smernice marketinškog oglašavanja.