Summi1
Summit2

Švajcarska: Barry Callebaut sa padom obima od 6,3% u prvih devet meseci

POSLOVANJE

Svet

14.07.2025

Barry Callebaut Grupa je u prvih devet meseci fiskalne godine 2024/25. ostvarila obim prodaje od 1,6 miliona tona, što predstavlja pad od -6,3% u odnosu na isti period godinu dana ranije.

Obim prodaje je u trećem kvartalu opao za -9,5% u trećem kvartalu, jer je veoma nestabilno tržišno okruženje uticalo na ponašanje kupaca, uz posebnu neizvesnost vezanu za carine u Severnoj Americi, kao i uticaj prioritizacije u segmentu Globalni kakao, navodi se u saopštenju kompanije.

Ovaj segment je u trećem kvartalu zabeležio pad pad obima od 11,3%, sa padom od 22,6% u trećem kvartalu. Poslovanje je bilo pogođeno negativnim uticajem na potražnju usled značajnog porasta cena kakao zrna, naročito u AMEA regionu, CEE i Latinskoj Americi. 

Segment Globalna čokolada je u trećem kvartalu zabeležio pad od 6,2%, dok je u prvih devet meseci zabeležen pad obima prodaje od 5,1%.

Razvoj obima u segmentu Proizvođači hrane (-5,8%) i dalje je bio pod uticajem tržišne nestabilnosti i promena u ponašanju potrošača. Obim u sektoru Gourmet takođe je opao (-1,7%), ali je taj kanal bio otporniji, uz snažan rast u AMEA regionu i Latinskoj Americi. U trećem kvartalu, sektor Gourmet zabeležio je pad obima od -6,4% zbog kvartalne nestabilnosti izazvane faznim porudžbinama kupaca.

Prihod od prodaje grupe iznosio je 10,9 milijardi švajcarskih franaka, što je porast od 56,7% u lokalnim valutama, uglavnom zahvaljujući uspešnom prenošenju znatno viših cena kakao zrna na kupce.

Grupa je revidirala svoju prognozu obima za fiskalnu godinu 24/25. i sada očekuje pad u segmentu Globalne čokolade u srednjem jednocifrenom procentu i dvocifren pad u segmentu Globalnog kakaoa. Ovi padovi će rezultirati ukupnim padom obima od oko 7% i srednje do visoko jednocifrenim rastom operativnog prihoda (EBIT) u lokalnim valutama.

Tokom poslednjih 18 meseci naša industrija suočila se sa nikad viđenim poremećajima i nestabilnošću. U skladu sa našim komercijalnim modelom, preneli smo povećanja cena kakao zrna na naše kupce. U međuvremenu, kupci se nose sa povećanjem cena prema krajnjim potrošačima, što izaziva kratkoročne poremećaje u B2B segmentu i dodatno utiče na naš obim. Treći kvartal je bio pod uticajem naše prioritizacije obima u segmentu Globalni kakao. Usko sarađujemo sa našim kupcima na razvoju isplativijih rešenja, koristeći sveobuhvatnu snagu našeg portfolija čokoladnih rešenja. Istovremeno, naš investicioni program BC Next Level poboljšava našu agilnost i otpornost na volatilnost cena kakao zrna, sa fokusom na optimizaciju prinosa i smanjenje duga, poručio je Peter Feld, izvršni direktor Barry Callebaut Grupe.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Barry Callebaut