Više od 145.000 poslovnih posetilaca iz više od 190 zemalja iskoristilo je priliku da otkrije inovacije, upozna najnovije trendove i uspostavi međunarodne poslovne kontakte.
Najviše posetilaca došlo je iz Velike Britanije, Italije, Holandije i Španije, dok su van Evrope najzastupljenije bile Brazil, Kina, Japan, Kanada i SAD. Sa 94% stranih izlagača i 80% međunarodnih posetilaca, kao i sa svojih deset specijalizovanih sajmova, Anuga je još jednom potvrdila status nesporne globalne platforme prehrambene industrije.
Anuga impresivno pokazuje centralnu ulogu koju ima za međunarodnu prehrambenu industriju: ona je vitrina uspeha čitavog sektora i ključni pokretač milijardi u prodaji. Globalna prehrambena industrija jedan je od najvažnijih pokretača rasta u svetu. Ta se snaga jasno vidi na Anugi, jer ističe inovativnost i međunarodni značaj sektora, izjavio je Gerald Böse, predsednik i izvršni direktor Koelnmesse GmbH.
Poseban vrhunac ovogodišnjeg sajma bio je nastup zemlje partnera – Koreje. Oko 100 izlagača predstavilo je kulinarsku raznolikost i inovativnu snagu zemlje – od fermentisanih klasika poput kimchija i gochujanga, do savremenih food tech rešenja. Vodeće ture, degustacije i kulturni program približili su korejsku kuhinju posetiocima.
Ovogodišnja Anuga spojila je K-food i globalne prehrambene trendove. Rezultat su brojni uspešni sastanci sa važnim kupcima i uspostavljanje novih poslovnih partnerstava. To ponovo potvrđuje zašto je Anuga centralna platforma za globalnu trgovinu hranom, naglasio je Bong Jun Yoo, direktor asocijacije Korea Food Industry Association (KFIA).
Anuga je uspešno spojila politiku, biznis, istraživanje i industriju, što je bilo posebno vidljivo na novoj Anuga HORIZON bini. Međunarodni stručnjaci kao što su Edwin Bark (Redefine Meat), Hector Freitas (LIVEKINDLY Collective) i dr. Giuseppe Scionti (Novameat) podelili su uvide o alternativnim proteinima, održivosti, prehrambenim tehnologijama i vertikalnoj poljoprivredi.
Uz podršku partnera kao što su BALPro, ProVeg, Vegconomist, DLG, Lidl i REWE, promovisao se dijalog između politike i privrede. Novi segment Anuga Alternatives uspešno je proslavio svoje prvo izdanje.
Anuga u brojkamaAnuga u brojkama • 8.015 kompanija iz 110 zemalja |
Još jedan vrhunac bila je Anuga Trend Zone, gde su partneri Innova Market Insights i Euromonitor International predstavili detaljne analize globalnih trendova u hrani i piću, uključujući teme kao što su održivost, biljna ishrana i zdravlje i wellness.
Segment Anuga Organic on Stage fokusirao se na organsku i biljnu hranu, kao i na održivost. Među najvažnijim tačkama bila je diskusija Organic Trade Academy sa ministrom Aloisom Rainerom o cilju EU „30% organske proizvodnje do 2030.“, kao i razgovori o novim regulativama za genetski inženjering i non-GMO proizvode.
Izlagači su posebno pohvalili visok kvalitet poslovnih posetilaca, uključujući mnoge donosioce odluka. Prisustvovalo je gotovo svih 20 najvećih nemačkih maloprodajnih lanaca, među njima Aldi Nord i Süd, Edeka Group, Lidl, Metro AG i Rewe Group.
Sajam je zabeležio dvocifren rast posetilaca iz Nemačke, a iz inostranstva su došli predstavnici kompanija kao što su Aeon Co, Ahold Delhaize, Amazon, Auchan, Carrefour, Costco Wholesale, Intermarché, JD.com, Lotte Shopping, Tesco, Walmart i Woolworths Group.
Snaga Anuge ne ogleda se samo u Kelnu, već i u njenoj globalnoj mreži. Uz satelitske događaje u Milanu, Brazilu, Kini, Indiji, Japanu i Tajlandu, kao i najnoviji Anuga Select Ibérica u Madridu, brend kontinuirano raste. Danas Anuga portfelj obuhvata deset međunarodnih formata.
Globalna prisutnost brenda vidljiva je i na društvenim mrežama: pod heštegom #weareAnuga, zajednica se povezuje preko granica i deli inspiraciju sa svih kontinenata. Anuga 2025 ostvarila je ukupni domet veći od miliona korisnika, što je 25% više u odnosu na izdanje iz 2023. godine.
Sledeći sajam Anuga održaće se od 9. do 13. oktobra 2027. godine.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Koelnmesse