Francuski proizvođač alkoholnih pića saopštio je za Reuters da je najavio "interni projekat za stvaranje agilnije i pojednostavljene organizacije".
Kompanija je već ranije najavila otpuštanja u Kini, gde su visoke carine na brend konjaka Martell ozbiljno pogodile prodaju, kao i plan da smanji troškove za milijardu evra do finansijske 2029. godine.
U dopisu zaposlenima, kom je Reuters imao pristup, Alexandre Ricard, izvršni direktor Pernod Ricard-a, naveo je da je projekat, nazvan "Tomorrow 2", osmišljen kako bi se "dalje unapredila pojednostavljenja organizacije".
Ricard je zaposlenima u video obraćanju rekao da će reorganizacija – koja uključuje objedinjavanje administrativnih poslova, umesto da svaki brend funkcioniše pojedinačno – dovesti do ukidanja određenog broja radnih mesta.
Kompanija će svoje brendove organizovati u dve glavne jedinice: Gold i Crystal. Divizija Gold obuhvataće šampanjac, brend Martell i irski viski Jameson, dok će Crystal uključivati Havana Club, vodku Absolut i određene francuske aperitive.
Kompanija planira da sprovede promene, uključujući i dobrovoljne odlaske, u poslednja tri meseca 2025. godine.
Podsetimo, kompanija je u trećem kvartalu fiskalne 2025. godine prijavila pad neto prodaje od 3%, na 2,28 milijardi evra. U prvih devet meseci, neto prodaja iznosila je 8,45 milijardi evra, uz organski pad od 4%, dok je prijavljeni pad iznosio 5% usled negativnog uticaja kursa od 145 miliona evra.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Pernod Ricard