Summi1
Summit2

Francuska: Pernod Ricard deli poslovanje na dve divizije

POSLOVANJE

Svet

23.06.2025

Pernod Ricard restrukturira poslovanje deljenjem brendova u dve glavne divizije, piše Reuters, prenosi ESM magazine.

Francuski proizvođač alkoholnih pića saopštio je za Reuters da je najavio "interni projekat za stvaranje agilnije i pojednostavljene organizacije".

Kompanija je već ranije najavila otpuštanja u Kini, gde su visoke carine na brend konjaka Martell ozbiljno pogodile prodaju, kao i plan da smanji troškove za milijardu evra do finansijske 2029. godine.

U dopisu zaposlenima, kom je Reuters imao pristup, Alexandre Ricard, izvršni direktor Pernod Ricard-a, naveo je da je projekat, nazvan "Tomorrow 2", osmišljen kako bi se "dalje unapredila pojednostavljenja organizacije".

Ricard je zaposlenima u video obraćanju rekao da će reorganizacija – koja uključuje objedinjavanje administrativnih poslova, umesto da svaki brend funkcioniše pojedinačno – dovesti do ukidanja određenog broja radnih mesta.

Kompanija će svoje brendove organizovati u dve glavne jedinice: Gold i Crystal. Divizija Gold obuhvataće šampanjac, brend Martell i irski viski Jameson, dok će Crystal uključivati Havana Club, vodku Absolut i određene francuske aperitive.

Kompanija planira da sprovede promene, uključujući i dobrovoljne odlaske, u poslednja tri meseca 2025. godine.

Podsetimo, kompanija je u trećem kvartalu fiskalne 2025. godine prijavila pad neto prodaje od 3%, na 2,28 milijardi evra. U prvih devet meseci, neto prodaja iznosila je 8,45 milijardi evra, uz organski pad od 4%, dok je prijavljeni pad iznosio 5% usled negativnog uticaja kursa od 145 miliona evra.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Pernod Ricard