Pad uključuje i uticaj od približno 1,1% usled dodatnog dana trgovanja u prvom kvartalu 2024. zbog prestupne godine, navodi se u saopštenju kompanije.
Like-for-like prodaja je u ovom periodu pala za 3,1%, što predstavlja poboljšanje od 1,1% u odnosu na četvrti kvartal 2024. godine.
Lanac odeće George obeležio je rast prodaje od 3,5%, dok je lanac Asda Express ostvario rast prodaje od 6,0% nakon integracicje svih 469 prodavnica preuzetih od Co-op-a i EG grupe.
U januaru, Asda je ponovo pokrenula svoj program Rollback to Asda Price, deo nove, značajne strategije formiranja cena s ciljem da kupcima ponudi izuzetnu vrednost u prodavnicama i na internetu. Više od trećine Asdinog asortimana (oko 10.000 proizvoda) prošlo je kroz Rollback ciklus i sada je dostupno po novim, nižim cenama.
Iako vidimo prve znake poboljšanja u prodaji, pred nama je još dug put i ostajemo čvrsto fokusirani na proširivanje cenovne prednosti u odnosu na druge supermarkete, kako bismo kupcima omogućili uštede koje očekuju prilikom svake kupovine u Asdi, rekao je Allan Leighton, izvršni predsednik kompanije Asda.
Imamo jasnu strategiju koju sprovodimo, podržanu snažnim finansijskim planom i značajnim programom ulaganja u cene, asortiman i dostupnost. Time smo ostvarili cenovnu prednost u odnosu na druge supermarkete sa punom uslugom, a počinjemo da primećujemo i pozitivne reakcije potrošača. Naš dosledan i disciplinovan pristup upravljanju gotovinom i snažna bilansna stanja daju nam prostor da nastavimo sa ulaganjem u niže cene za potrošače, rekao je Michael Gleeson, finansijski direktor Asde.
Podsetimo, trgovac je nedavno saopštio da planira da otvori 25 novih prodavnica do kraja 2025. godine u skladu sa svojim ciljevima da dopre do većeg broja potrošača u gradovima i predgrađima.
Ekspanzija dolazi nakon što je trgovac usporio sa otvaranjima prošle godine, otvorivši desetak novih prodavnica u 2024, što je manje u odnosu na prvobitnu prognozu od 30, i znatno manje od 81 radnje otvorene 2023. godine.
Priredila: InStore redakcija
Foto: InStore