Kompanija je u ovom periodu ostvarila oko 65% ukupne prodaje van Nemačke. Zabeležen je značajan rast prodaje u regionu Zapadne Evrope, prvenstveno zahvaljujući kategorijama kolača i deserata. Istočna Evropa je ostvarila znatan rast prodaje, uz podršku iz Turske, Poljske i Mađarske, uprkos negativnom uticaju turske lire i mađarske forinte, navodi se u saopštenju kompanije.
Razvoj poslovanja u Americi bio je obeležen izazovima u segmentu dekorativnih proizvoda u SAD. Nasuprot tome, Dr. Oetker je stekao dodatni tržišni udeo na kanadskom tržištu u kategoriji zamrznutih pica i znatno povećao prodaju u poređenju sa prethodnom godinom. Meksiko i Brazil su takođe zabeležili primetan organski rast uprkos negativnim kursnim efektima.
Prodaja u regionu 3A (Azija, Afrika, Australija) je blago porasla u odnosu na prethodnu godinu, nedativno pogođena kursnim efektima, prvenstveno zbog značajne devalvacije egipatske funte.
Investicije su u 2024. godini iznosile 184 miliona evra, što je za 13 miliona evra više u odnosu na prethodnu godinu (171 milion evra). Veliki deo investicija bio je usmeren na proširenje i automatizaciju kapaciteta, kao i na održiva energetska rešenja.
Kompanije u 2025. planiraju dodatno povećanje investicija, koje će biti posebno usmerene na buduće oblasti inovacija, održivosti i digitalizacije.
U svetlu trenutne geopolitičke situacije i delimično teških negativnih uticaja na globalnu ekonomiju, posebno me raduje organski rast iznad nivoa tržišta, kao i zadovoljavajući godišnji rezultat Dr. Oetker-a i Conditorei Coppenrath & Wiese-a. Uprkos svim problemima, ponovo smo uspeli da povećamo prodaju i nastavimo sa rastom. Nastavićemo da investiramo u inovativne proizvode, digitalizaciju i održivost kako bismo osigurali budućnost kompanije, generisali rast i ostvarili rezultate koji sve to finansiraju, poručio je Albert Christmann, predsednik Međunarodnog izvršnog odbora Dr. Oetker-a.
U 2025. kompanija očekuje umeren rast prodaje u kompanijama Dr. Oetker i Conditorei Coppenrath & Wiese, kao i stabilizaciju potrošačke potražnje tokom godine.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Dr. Oetker