Autor: Euromonitor International
Prema rezultatima istraživanja kompanije za analizu podataka Euromonitor International, čokoladni konditorski proizvodi će imati značajan rast trenutne vrednosti u Srbiji u 2024. Ova kategorija se suočila sa značajnim porastom jediničnih cena u 2023. godini, pri čemu je rast cena malo usporen u 2024. Uprkos inflatornim pritiscima, koji su uticali na to da potrošači budu osetljivi na cene, čokoladna konfekcija je profitirala jer je percipirana kao pristupačan užitak, pošto su potrošači nastojali da se počaste, izbegavajući pritom veće kupovine.
Osim toga, iako su mnogi Srbi više pažnje posvećivali svom zdravlju, nisu bili voljni da prave kompromis u pogledu ukusa i arome, koje čokolada pruža. Zbog skoka cena, primetan je pomak ka nešto većim pakovanjima. Tako je porasla prodaja čokoladnih tabli od 300g, dok je pala prodaja pakovanja od 80g i 100g. Prodaja čokoladnih barova je, takođe, bila pogođena, pa je došlo do prebacivanja na kupovinu pakovanja od 25g i 35g. Uz to, rasla je prodaja mlečne čokolade na račun crne i bele čokolade.
Rast popularnosti privatne robne marke
Privatna robna marka je zabeležila porast popularnosti, pred kraj perioda pregleda, jer je povećan broj potrošača koji sve više vode računa o budžetu, tražio proizvode sa nižim cenama. Zaista, dok se proizvodi privatnih marki, generalno, smatraju pristupačnijim od brendiranih opcija, oni su takođe imali koristi od činjenice da su čokoladni konditorski proizvodi privatnih marki zabeležili niži rast prosečne cene po jedinici, od vodećih brendova. Ipak, uprkos tendenciji uštede, lojalnost brendu je ostala visoka među lokalnim potrošačima, od kojih su mnogi iskoristili popuste i promocije za kupovinu svojih omiljenih čokoladnih konditorskih proizvoda.
O kompaniji i istraživanju Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. Od lokalnih do globalnih i taktičkih do strateških, naša istraživačka rešenja podržavaju odluke o tome kako, gde i kada da razvijate vaše poslovanje. Sa kancelarijama širom sveta, analitičarima u više od 100 zemalja, najnovijim tehnikama nauke o podacima i istraživanjem tržišta o svakom ključnom trendu i pokretaču, pomažemo vam da shvatite globalna tržišta. |