Svakodnevnica u našem poslu podrazumeva sve sem monotonije i ustaljenosti. Koliko god se trudimo da napravimo plan i organizaciju, nikada ne znamo sa kojim izazovima ćemo se susresti, otkriva nam Slađana i dodaje da su određivanje prioriteta, komunikacija sa dobavljačima i kolegama iz drugih sektora, kao i organizacija posla, neizostavni deo svakog radnog dana. Praćenje tržišta, novih trendova, oscilacije cena i pronalaženje najboljih ponuda, takođe su deo njenih svakodnevnih obaveza.
Najveći izazov u svakodnevnom poslu za nju jeste uspostavljanje balansa između nabavke i prodaje robe: Obezbediti optimalne količine robe, pogotovo u sezonskom periodu kada i sami proizvođači imaju problem sa proizvodnjom, ali i sa isporukom. Voditi računa o magacinskom prostoru, kako bi nabavljena roba mogla pravilno da se skladišti, da je bude dovoljno na zalihama, a istovremeno da ne smeta normalnom radu i funkcionisanju magacina.
Neke od najznačajnih promena u kategoriji piva, prema mišljenju naše sagovornice, jesu znatno smanjena potrošnja u staklenoj, odnosno povratnoj ambalaži, i rast prodaje piva u limenkama. Ova promena, smatra ona, odraz je cenovne ponude navedenih artikala, ali i same praktičnosti: Brži tempo života, promene u načinu funkionisanja, sklonost mlađih generacija ka inovacijama - sve su to faktori koji doprinose promenama u navikama potrošača. Kod radlera i sajdera nema značajnih promena, osim šire ponude i raznovrsnijih ukusa. Konzumenti ovih proizvoda sa zadovoljstvom prihvataju novitete, ali vrlo brzo se pokaže koji ukus je atraktivan, a koji ipak ne.
Neke od najznačajnih promena jesu znatno smanjena potrošnja piva u staklenoj, povratnoj ambalaži, i rast prodaje piva u limenkama |
Kako napominje Slađana, svi objekti Sinagoge su u Somboru i bližoj okolini, tako da je Apatinska pivara lider u prodaji. Naravno, kako dodaje, to ne umanjuje značaj pivara Heineken i Carlsberg, koje kao giganti, takođe, zauzimaju značajno mesto u prodaji. Njihovi najtraženiji artikli su Heineken odnosno Tuborg limenka, kao i Somersby u kategoriji sajdera. Ključni razlozi ovakvih rezultata, smatra Category Manager u kompaniji Sinagoga, jesu dugogodišnje postojanje i ime svakog od navedenih brendova, akcijske cene, promo pakovanja, dobra pozicioniranost u maloprodajnim objektima i u rashladnim vitrinama.
Sinagoga, već godinama, ulaže trud i sredstva da usavrši online kupovinu u skladu sa aktuelnim trendovima. Online prodaja piva raste u istoj srazmeri kao i standardna prodaja, pojašnjava naša sagovornica, ističući da je rast prodaje delimično uslovljen i akcijama. Prema njenim rečima, promet radlera i sajdera je znatno manji, što je i očekivano s obzirom da su to sezonski artikli.
Kada je reč o proširenju asortimana, više faktora utiče na sam odabir proizvoda: Najveći značaj pridajemo kvalitetu proizvoda. Međutim, veoma bitne odrednice su cenovni rang, dizajn, tržišna ponuda u toj kategoriji, ali i potrebe samih potrošača.