Summi1
Summit2

Milena Maksić, Ovation BBDO: Partnerskim odnosom brendovima donosimo više od servisa

AGENCIJSKI PULS

Intervju

08.10.2025

U svetu marketinga koji se menja brže nego ikada, gde su granice između digitalnog i tradicionalnog gotovo izbrisane, kreativnost i poverenje postaju ključni za uspeh. O tome kako se globalni trendovi prelivaju na domaće tržište, koje izazove donosi digitalna transformacija i zašto je poverenje temelj svake uspešne saradnje između klijenta i agencije, razgovarali smo sa Milenom Maksić, digital direktorkom agencije Ovation BBDO.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Koje glavne svetske marketinške trendove biste izdvojili i šta biste rekli gde je Srbija što se njih tiče?
Dinamika kojom dolaze trendovi u savremenom marketingu je intenzivnija nego ikad. Veštačka inteligencija, kratke video forme, streaming platforme, influenseri, personalizacija nisu više novost i tu su da ostanu, a njihova upotreba dobija na masovnosti i kreativnim izrazima. Isto se može reći za održivost i odgovornost u poslovanju, transparentnost u komunikaciji, sadržaj koji ima svrhu i vrednost, kao i dvosmernu komunikaciju - potrošač je konzument koliko i kreator sadržaja.  Više od trendova, to su već postulati u globalnoj industriji komunikacija. Srbija prati agilnije nego ikad pre, ali i dalje nedovoljno sistematično i temeljno koliko bi mogla, imajući u vidu kapacitete, iskustvo i znanje ljudi u kreativnoj industriji.

Koji su najveći izazovi sa kojima se marketinške agencije danas suočavaju?
Paradoksalno komunikacijski. Kreativno, komunikacija brenda treba da osvoji pažnju publike koja je zahtevna i izložena velikom broju tačaka kontakta i beskraju sadržaja koji imaju za cilj da zabave, informišu i podstaknu na kupovinu. Imamo mnogo alata i inspiracije na raspolaganju, ali samo inovativna i kreativna upotreba, koja odgovara vrednostima brenda, relevantna je publici i u skladu je sa društvenim kontekstom i momentumom, može napraviti suštinsku razliku.
Kada je reč o saradnji sa klijentima, poverenje je osnov iz kog se razvijaju i ideje i biznisi i ljudi. Komunikacija između klijenta i agencije treba da funkcioniše kao partnerstvo, u kom obe strane imaju svest i razumevanje potreba biznisa u kom posluju. U odnosu koji to uvažava, agencija istinski može klijentu da pruži više od servisa ili kampanje, a kompanija agenciji više od posla, roka, ili zahteva u pogledu resursa i pritiska na cene.

U današnjem vremenu digitalne transformacije, kako brendovi mogu najbolje da komuniciraju sa potrošačima? 
Kreativnost dobija sve naprednije alate komunikacije, a savremeni potrošač sve više mogućnosti i izbora. Brendovi koji osvajaju i zadržavaju poverenje su oni koji imaju jasnu poruku, stabilne vrednosti, odgovornost u poslovanju i dosledan stil komunikacije, kao i kontinuitet prisustva na kanalima relevantnim za njihovu ciljnu publiku.

Eksperimente i inovacije je potrebno razvijati posvećeno, uz obostrano poverenje i spremnost na rizik za grešku podjednako kao za uspeh.

Kakva je budućnost tradicionalnog oglašavanja u odnosu na digitalne formate? 
Briše se granica tradicionalnog i netradicionalnog, odnosno malo šta danas nije digitalno, a sve je veći broj tačaka kontakta potrošača sa porukom. Mediji se menjaju i razvijaju dinamično, u korak sa potrebama i navikama publike. Borba za rezultatske brojke je veća na digitalnim medijima zahvaljujući njihovoj merljivosti. Budžetske brojke su (još) na strani TV-a. Print i radio su manje značajni najšire posmatrano, ali i dalje imaju svoje specifike koje ako se upotrebe kreativno, komunikaciji mogu dodati na vrednosti. OOH i BTL funkcionišu kao kvalitetna dopuna u “oba smera”, danas samo naizgled suprotstavljenim, zapravo sva je prilika da publika skroluje ekran telefona spremna da klikne, komentariše ili kupi dok je u isto vreme pred (još nekim) drugim ekranom. Zato je budućnost oglašavanja u pametnom odabiru različitih medija, koji će odgovarati publici kojoj je kampanja namenjena.

Koliko su klijenti u Srbiji, iz vašeg iskustva, otvoreni za inovativne pristupe i eksperimentisanje u marketingu?
Onoliko koliko tržišne prilike, društveni momentum i organizacione kulture u sistemima to dozvoljavaju, kako klijentima tako i agencijama. Budžetski oprezno.  Eksperimente i inovacije je potrebno razvijati posvećeno, uz obostrano poverenje i spremnost na rizik za grešku podjednako kao za uspeh. Dugoročno brend danas ne može opstati na oprobanim taktikama jer se igra stalno menja. Nema sigurnih taktika, garantovanih pobednika, ni lakih utakmica. Inovacije se treniraju u kontinuitetu.

Možete li podeliti neki primer kampanje iz vaše agencije koja je dala izuzetne rezultate? Šta je bio ključ uspeha?
“Pitanja koja žene čuju, ali ne zbog prirode, zbog društva” je naša viralna kampanja za brend Libresse, koja je već u prvom danu lansiranja premašila dva miliona pregleda bez oglašavanja, potpuno organski. Iako video traje skoro tri minuta. Uspeh je donela kombinacija tačnog uvida, relevantne teme za brend, jake poruke i dobrog miksa influensera. Sa minimalnim ulaganjem u oglašavanje postignuta je velika vidljivost važne teme u našem društvu, a biznis rezultat brenda na tržištu dostigao istorijski maksimum.

Šta biste savetovali brendovima koji žele da se izdvoje u sve konkurentnijem tržišnom okruženju? 
Da vredno rade, jasno komuniciraju, imaju izgrađen karakter i ponašaju se u skladu sa svojim vrednostima. To su stvari koje sačinjavaju identitet brendova, baš kao i ljudi.

Brzi puls
Tri reči koje najbolje opisuju vašu agenciju?
Posvećena, pouzdana, pasionirana.

Kampanja iz prošlosti koja i dalje inspiriše?
Iz prošlosti naše agencije - Noblice, koja opravdano ima kultni status u srpskom advertajzingu.
Iz detinjstva - Nike Street Tennis Sampras vs. Agassi.

Klijent iz snova (bez ograničenja budžeta)?
Dior, Wimbledon, Rafa Nadal Academy.