IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
19.06.2020.

AKTUELNO

PepsiCo objavio izveštaj o održivosti za 2019.

Kako se navodi u saopštenju kompanije, ostvaren je napredak ka izgradnju odrćivijeg sistema ishrane.

Iz kompanije su poručili da dokazuju posvećenost u procesu ublažavanja klimatskih promena kroz smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte (GHG) u kompletnom lancu snabdevanja uključujući korišćenje poljoprivrednih proizvoda, ambalažu i proces proizvodnje.

PepsiCo je objavio svoj Izveštaj o održivosti za 2019.godinu, ističući napredak kompanije u pogledu ciljeva održivosti i potvrđujući cilj kompanije da pomogne u izgradnji održivijeg sistema ishrane.

Svedoci smo globalnih pritisaka i iskorišćavanja prirodnih resursa koji imaju uticaj i na društvo uopšte i koji zahtevaju sistemske promene, izjavio je Ramon Laguarta, generalni direktor i predsednik kompanije PepsiCo. Ovi izazovi ne samo da zahtevaju dublju posvećenost privatnog sektora, oni takođe zahtevaju konkretnu akciju i kontinuiranu aktivnost. Kao globalni lider u proizvodnji hrane i pića, imamo odgovornost da iskoristimo našu veličinu i uticaj kako bismo pomogli u rešavanju dugoročnih izazova, uključujući i suočavanje sa pretnjama našem sistemu snabdevanja, koje su pojačane razvojem COVID19. Veoma sam ponosan na napredak koji smo postigli, ali jasno je da je potrebno još više. Od načina na koji uzgajamo sirovine i proizvodimo proizvode, do inspirisanja društva ka pozitivnim promena, posvećeni smo izgradnji bolje budućnosti za ljude i čitavu planetu, poručio je Laguarta.

PepsiCo Izveštaj o održivosti za 2019. godinu posebno naglašava napredak i ciljeve u nekoliko prioritetnih oblasti za koje kompanija veruje da može dati najveći doprinos, a to su: poljoprivreda, voda, klima, ambalaža, proizvodi i ljudi.

  • Smanjenje emisije gasova u lancu vrednosti: PepsiCo je smanjio apsolutnu emisiju gasova sa efektom staklene bašte (GHG) u svom globalnom lancu vrednosti za 6% u prethodnoj godini i time postigao napredak ka postavljenom cilju smanjenja za 20% do 2030. u odnosu vrednost iz 2015. godine.
  • Podrška ciljevima smanjenja emisije kako bi se ograničilo globalno zagrevanje na 1,5 ° C: U aprilu 2020. PepsiCo je izneo planove za ubrzanje aktivnosti u vezi sa klimatskim promena potpisivanjem UN-ovog dokumenta Ambicija Biznisa za 1,5°C, kao deo dugoročne strategije kompanije za postizanje nulte - neto emisije do 2050.
  • Ulaganje i postepeno uvođenje moderne poljoprivredne tehnologije u cilju edukacije poljoprivrednika: Kroz Program održivog uzgoja (Sustainable Farming Program) u 2019. godini kompanija je sarađivala sa više od 1500 poljoprivrednika i uzgajivača u evropskoj regiji kako bi smanjili uticaj na životnu sredinu, povećavajući efikasnost uz što manju upotrebu resursa.

  • Smanjenje emisije gasova tokom proizvodnog procesa: U 2019. godini PepsiCo je dostigao 100% obnovljive električne energije na devet evropskih tržišta – Španija, Blegija, Portugalija, Italija, Ujedinjeno Kraljevstvo, Holandija, Nemačka, Grčka i Poljska.
  • Stvaranje uslova za cirkularnu ekonomiju: Ambalažni otpad je gorući globalni problem. Iako je plastika lagan i veoma efikasan materijal za ambalažu jer doprinosi da hrana bude sigurna, dostupna i pristupačna, samo 14% onoga što se koristi se efikasno reciklira. PepsiCo radi na stvaranju cirkularne ekonomije kako bi se osiguralo da što manje ambalaže postane otpad.

Nedavno je PepsiCo otvorio unapređenu fabriku Alvalle gazpacho u Španiji, koja je dizajnirana tako da proizvodi više uz korišćenje manje resursa. Fabrika će smanjiti potrošnju energije za 20%, a potrošnju vode za 30% u odnosu na prethodnu fabriku i praktično će imati nula otpada.

Gledajući u deceniju koja je pred nama, globalni napori za ublažavanje klimatskih promena i podržavanje održivije i inkluzivnije budućnosti su sada presudni više nego ikad.Znamo da je moguća izgradnja održivijeg sistema ishrane i nastavićemo da radimo sa partnerima širom sveta kako bismo pokrenuli promene za bolje sutra, konstatovao je Simon Loden, direktor za održivost poslovanja u kompaniji PepsiCo.

-