Summi1
Summit2

Nemačka: Sve veća napetost između trgovaca i proizvođača

AKTUELNO

Svet

23.05.2023

Visoka inflacija i rast potrošačkih cena stvaraju sve veću napetost između velikih trgovinskih lanaca i proizvođača hrane. Poslednji u nizu sukoba je između nemačkog trgovinskog lanca Lidl i poznatog proizvođača slatkiša Haribo, takođe sa sedištem u Nemačkoj, koji, kako su objavili mediji u toj zemlji, više ne sarađuju, prenosi Politika.

Kako navode, Haribo je obustavio dostavu svojih proizvoda ovom trgovcu na nemačkom tržištu, a predstavnik te kompanije potvrdio je da njihove proizvode potrošači trenutno neće naći na policama Lidla.

Takođe, potvrđeno je i da je Haribo od Lidla tražio više cene svojih proizvoda, prenosi Poslovni dnevnik. U toj kompaniji smatraju da su poskupljenja opravdana u kontekstu izuzetno povećanih cena logistike i sirovina.

Lidl, međutim, zasad nije komentarisao taj zahtev.

Time se ponavlja situacija iz 2020. godine kada je Lidl, iz istih razloga, izbacio proizvode kompanije Haribo iz svog asortimana. Tada je proizvođač za nemačke medije naglasio da su pivremena izbacivanja proizvoda iz prodajnog asortimana dobro poznato taktičko sredstvo povećanja pritiska na dobavljača.

Analitičari smatraju da je ovo još jedan dokaz da bi spor između Hariba i Lidla mogao da potraje. Istovremeno, Haribo koji posluje na više od sto tržišta, i beleži odlične rezultate, mogao bi, kako napominju, da izdrži i ovaj status bez većih posledica.

Poznavaoci iz prehrambene industrije ističu da su ovakvi sporovi u vezi s uslovima poslovne saradnje u segmentu robe široke potrošnje sve učestaliji. Veći poznati sukob desio se prošle godine između kompanija Tesco i Heinz zbog poskupljenja. Popularni kečap nestao je na neko vreme sa polica, jer najveći lanac trgovina u Velikoj Britaniji ne želi da prihvati nove, uvećane cene.

Izvor: Biznis.rs
Foto: Freepik