Summi1
Summit2

GfK: Kućna hemija često u potrošačkim korpama

VKK - Prolećno čišćenje

Vodič kroz kategoriju

21.03.2023

Supermarketi se izdvajaju kao maloprodanji formati sa najvišim učešćem od 21% ukupne vrednosti kategorije. Zatim slede tradicionalne prodavnice i minimarketi sa po 19% učešća. Drogerije odnose 14% tržišne vrednosti, diskontni lanci 12%, dok hipermarketi odnose 10%

Slavica Kovačević, Junior CP Researcher, slavica.kovacevic@gfk.com

U fokusu ovog istraživanja je kupovina kućne hemije u Srbiji u periodu od maja do novembra 2022. godine. Unutar ove kategorije ubrajamo: višenamenska sredstva za čišćenje, sredstva za čišćenje kupatila, sredstva za čišćenje stakla, hlorovodonične kiseline, sredstva za čišćenje kuhinje, sredstva za odstranjivanje kamenca i rđi i sredstva za dezinfekciju kupatila.

U posmatranom sedmomesečnom periodu, kućnu hemiju je barem jednom kupilo 81% domaćinstava u Srbiji, pri čemu je zabeležen pad kupaca u odnosu na isti period prethodne godine. Frekvencija kupovine je, takođe, opala u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 3,7 puta u posmatranom periodu. 

Supermarketi se izdvajaju kao maloprodanji formati sa najvišim učešćem od 21% ukupne vrednosti kategorije. Zatim slede tradicionalne prodavnice i minimarketi sa po 19% učešća. Drogerije odnose 14% tržišne vrednosti, diskontni lanci 12%, dok hipermarketi odnose 10%. 

Najvišu lojalnost kupaca ove kategorije među trgovačkim lancima ima Gomex.

Pet vodećih brendova odnose 37% vrednosnog učešća i to su, abecednim redosledom: Ajax, Axel, Cif, Domestos i W5. Kao brend sa najvišom lojalnošću izdvaja se Ajax.

Trgovačke marke odnose nešto manje od jedne petine, odnoso 19% tržišne vrednosti. 

Od ukupne generisane vrednosti u posmatranom sedmomesečnom periodu, skoro jedna četvrtina, odnosno 24%, potiče od proizvoda kupljenih na promociji.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu od 2004. do 2012. godine). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

 

O GfK 
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.