Summi1
Summit2

Španija: DIA ostvarila povećanje prodaje od 9,6% u 2022.

POSLOVANJE

Svet

07.02.2023

Španska DIA grupa prijavila je 7,3 milijarde evra neto prodaje za 2022. godinu, što je povećanje od 9,6% u odnosu na prethodnu godinu, podstaknuto povećanjem LFL prodaje od 7,3% u četvrtom kvartalu ove godine, na 1,8 milijardi evra.

Bruto prodaja u Španiji porasla je za 6,3% na 5,3 milijarde evra u 2022. godini, uz rast prodaje od 11,6% u četvrtom kvartalu, pri čemu je trgovac takođe dobio tržišni udeo.

Argentina je zabeležila rast prodaje od 30,8% na 1,36 milijardi evra, uprkos padu potrošnje tokom četvrtog kvartala.

Neto prodaja u Portugalu porasla je za 0,5% na 596 miliona evra (+3,7% LFL), dok je Brazil ostvario 890 miliona evra neto prodaje, zabeleživši rast od 10,9% (+7,4% LFL).

Uprkos ovom rastu, došlo je do smanjenja veličine prosečne korpe za kupovinu od 0,9 odsto, saopštila je DIA.

U 2022. otvorene su 23 prodavnice u Španiji i 101 u Argentini, dok je 809 i 255 prodavnica renovirano.

Tokom godine, DIA Grupa je prodala veliki broj prodavnica Alcampu u Španiji i takođe prodala svoj baner za ličnu i kućnu negu Clarel. Obe transakcije čekaju ispunjenje određenih transakcijskih uslova i trebalo bi da budu zaključene tokom 2023. godine.

Prodaja proizvoda trgovačkih robnih marki porasla je za 4% u Španiji, čineći u proseku 52,6% korpe za kupovinu.

Tokom 2022. godine, grupa je revidirala 690 DIA proizvoda, čime je ukupan broj proizvoda privatne robne marke koji su prošli obnovu na 1.810 od 2020.

izvor: esmmagazine
foto: DIA