Summi1
Summit2

Crna Gora: Mercator-CG zainteresovan za preuzimanje Franca marketa

POSLOVANJE

Region

27.01.2023

Kompanija Merkator-CG, u okviru koje posluju marketi Idea, podnela je Agenciji za zaštitu konkurencije (AZK) zahtev za odobrenje da kupe Franca markete.

To je Agencija objavila u Službenom listu gde se navodi da se predložena koncentracija odnosi na sticanje kontrole nad prodavnicama Franca marketa.

O ovome je bilo govora još pre godinu dana, ali ni jedna ni druga kompanija tada to zvanično nesu potvrdile. Iz France su tada negirali da su marketi prodati Merkatoru, dodajući da im imponuje pažnja investitora. Da se i dalje još ništa konkretno nije desilo, rekao je za Pobjedu Sead Franca, koji je potvrdio da interesovanje Merkatora za njihove prodavnice postoji zbog čega su i tražili od AZK mišljenje.

Ugovor nije potpisan niti je sprovedena ijedna konkretna radnja. Ukoliko AZK to ne odobri, od prodaje ne može biti ništa. Čak i ako odobri, to i dalje ništa ne znači, jer još nije bilo nikakvih konkretnih dogovora. Ono što je sigurno, to ne bi bila akvizicija, već eventualno integracija koja bi podrazumevala podeljene uloge, ali je to sve pitanje dogovora da li će od toga išta biti, rekao je Franca.

I iz Merkatora-CG su potvrdili zainteresovanost za preuzimanje svih maloprodajnih objekata Franca marketa.

Zakonska procedura nalaže da je pre zaključenja transakcije neophodno dobiti saglasnost AZK, za šta je postupak u toku i o njegovom će ishodu javnost biti blagovremeno obaveštena, kažu Pobjedi iz ove kompanije.

Navode da su, kao jedan od vodećih trgovačkih lanaca u Crnoj Gori, fokusirani na nova ulaganja, širenje mreže i jačanje ponude te da uspeh temelje na jasnoj viziji, kvalitetnoj ponudi i usluzi, pristupačnim cenama i obezbeđivanju stalnog rasta i razvoja kompanije.

Prema Zakonu o zaštiti konkurencije, koncentracija, između ostalog, podrazumeva spajanje dva ili više nezavisnih učesnika na tržištu, njihovo udruživanje u osnivanju novog ili sticanje zajedničke kontrole nad postojećim učesnikom. Zakon brani koncentracije kojima se stvara novi ili jača dominantan položaj jednog ili više učesnika, koji može narušavati konkurenciju, osim ako dokažu da će to biti u korist potrošača i da će efekti biti značajniji od negativnih efekata stvaranja ili jačanja dominantnog položaja.

izvor: eKapija.me
foto: pixabay