Summi1
Summit2

SAD: Crni petak oborio rekorde online prodaje, kupci potrošili 9,12 milijardi dolara

AKTUELNO

Svet

28.11.2022

Kupci su potrošili rekordnih 9,12 milijardi dolara na online kupovinu tokom Crnog petka ove godine, prema Adobeu, koji prati prodaju na web stranicama trgovaca.

Ukupna online prodaja za dan nakon Dana zahvalnosti porasla je 2,3% u odnosu na prethodnu godinu, a elektronika je bila glavni doprinos, budući da je online prodaja porasla 221% u odnosu na prosječan dan u oktobru, rekao je Adobe.

Igračke su još jedna popularna kategorija za kupce, s porastom od 285%, kao i oprema za vežbanje, s rastom od 218%, prenosi SEEbiz.

Mnogi potrošači prihvatili su fleksibilne planove plaćanja na Crni petak dok se i dalje bore s visokim cenama i inflacijom, prenosi eKapija.

Plaćanja "Kupite sada, platite kasnije" porasla su 78% u poređenju sa prošlom sedmicom, počevši od 19. novembra, a prihod od "Kupite sada, platite kasnije" porastao je 81% u istom periodu.

Kupci na Crni petak takođe su oborili rekord u mobilnim narudžbinama, jer je 48 odsto online prodaje obavljeno na pametnim telefonima, što je povećanje u odnosu na 44 odsto prošle godine.

Rekordna potrošnja dolazi nakon snažnog dana kupovine za Dan zahvalnosti, u kojem su potrošači na internetu izdvojili rekordnih 5,29 milijardi dolara, što je 2,9 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Prema Adobeu, kupci obično potroše oko 2 do 3 milijardi dolara online na dan.

Za trgovce na malo ove brojke mogu biti obećavajući pokazatelj narednih sedmica. Rane praznične prognoze su prigušene, a Target, Macy's, Nordstrom i drugi trgovci izvestili su o zatišju u prodaji krajem oktobra i početkom novembra. Raspoloženje potrošača takođe je oslabilo prošlog meseca jer se inflacija kreće blizu najviših nivoa u četiri decenije.

Iako je Crni petak završio, aktivnost e-trgovine ostaće jaka tokom vikenda, prema Adobeovom izveštaju. Adobe očekuje da će potrošači potrošiti 4,52 milijarde dolara u subotu i 4,99 milijardi dolara u nedelju, uoči najvećeg dana online kupovine u godini, Cyber ponedeljka.

Očekuje se da će ove godine Cyber Monday privući 11,2 milijardi dolara potrošnje, što je 5,1% više u odnosu na prethodnu godinu, prema Adobeu.

Izvor: eKapija
Foto: CardMapr.nl / Unsplash