Summi1
Summit2

Dejana Nikolić, Henkel Srbija: Ispunjavam očekivanja potrošača

U razgovoru sa brend menadžerima

Srbija

22.03.2022

Dejana smatra da je rad u marketingu, po prirodi, dinamičan. Njen posao usmeren je na kategoriju sredstava za čišćenje i održavanje toaleta i staklenih površina, konkretno na brendove Bref i Clin. Kako nam objašnjava, ovo podrazumeva kvantitativne i kvalitativne analize poslovanja brendova, kao i strateško planiranje njihovog daljeg razvoja i unapređenja.

Blisko sarađuje sa kolegama iz prodajnog tima, kao i sa timom za marketing u prodaji i razvoj kategorija, kako bi holistički pristupili pronalaženju najboljeg rešenja za kupce i potrošače. Svaki projekat počinje sagledavanjem prethodnih rezultata, koji im predstavljaju ulazne informacije za dalje planiranje. Zatim, na osnovu donetih zaključaka, osmišljavaju dalje korake i usaglašavaju akcioni plan – od asortimana, preko edukacije potrošača, do TV reklama i kampanja na digitalnim kanalima.

S obzirom na to da sam postala deo Henkel tima tokom pandemije, teško mi je da napravim jasnu podelu na period pre i posle. Međutim, veoma dobro mogu da govorim o entuzijazmu i znanju koje su kolege uspele da mi prenesu putem ekrana. Čvrsto verujem da smo uspeli da izvučemo najbolje iz aktuelnih okolnosti i to je ono što čini naš tim veoma snažnim. Najizazovnije promene uočavamo kada pogledamo širu sliku – nije se promenio samo naš način rada, već i način života potrošača. Moramo da ispratimo promene u njihovim navikama, potrebama i željama i ponudimo im proizvode i celokupnu uslugu koji u svakom smislu ispunjavaju njihova očekivanja, ističe naša sagovornica.

Prema njenim rečima, uslovi u kojima se nalazimo od marta 2020. godine stavili su dodatni fokus na održavanje higijene u svim delovima domaćinstva, što se naročito moglo primetiti u segmentu sredstava za čišćenje toaleta: Prepoznatljiv kvalitet naših brendova se iznova dokazao u borbi protiv nečistoća i tokom pandemije, te su naši potrošači nastavili da nas doživljavaju kao pouzdanog partnera kada je održavanje higijene u pitanju. 

Dejana smatra da komunikacija sa kupcima i potrošačima ne sme da trpi ni u vanrednim okolnostima. Pored već razrađenog prisustva na mestu prodaje, televiziji i digitalnim platformama, njihova komunikacija je osnažena i lokalnim Instagram i Facebook profilom @askteamclean.rs, tj. Ask Team Clean RS. Na ovaj način, ističe naša sagovornica, informišu javnost o inovacijama i aktivnostima koje nude i dele zanimljive savete i trikove za održavanje domaćinstva. 

Na pitanje da li su ovi proizvodi našli svoje mesto i u online kupovinama, Dejana odgovara da je segment sredstava za čišćenje domaćinstva ispratio trend rasta koji beleži online prodaja. Najveći deo prodaje se, kako objašnjava, i dalje odvija u klasičnim radnjama, ali su novonastale okolnosti značajno uticale na porast onlajn transakcija. Udobnost, ušteda vremena tokom kupovine, ali i sve veća upoznatost potrošača sa digitalnim kanalima će, smatra ona, sigurno uticati na to da se trend rasta onlajn prodaje nastavi.

Zadovoljstvo mi je da izdvojim jedinstvenu inovaciju na tržištu toaletnih osveživača - Bref Brilliant gel u obliku kuglica. Inspirisan je mirisima najfinijih parfema, a pored čistoće i zaštite od novih mrlja nudi i nesvakidašnji sjaj. Pored ovog noviteta, kontinuirano radimo na poboljšanju aktuelnog asortimana i trudimo se da osluškujemo želje i potrebe potrošača, tako da se u budućnosti mogu očekivati mnoga unapređenja i inovacije i na našim već poznatim Bref segmentima – Power Aktiv, Color Aktiv i DeLuxe, zaključuje naš razgovor asistent brend menadžera u kompaniji Henkel Srbija.