Summi1
Summit2

GfK: Slane grickalice više od tri puta mesečno u korpama

Panel domaćinstava - Kupovina flipsa, čipsa, krekera, orašastih plodova za potrošnju u domaćinstvima

Vodič kroz kategoriju

10.01.2022

Ova kategorija se najviše kupuje u minimarketima (24% količinskog učešća) i supermarketima (22%), dok 21% kupljenih količina u domaćinstvima dolazi iz malih lokalnih prodavnica. 14% učešća u kupovinama slanih grickalica imaju diskontni lanci, dok su hipermarketi na nivou od 10%

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina slanih grickalica, namenjenih potrošnji u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od januara do avgusta 2021. godine. Analizom su obuhvaćene kategorije flipsa, čipsa, krekera, orašastih plodova i ostalih slanih grickalica.

Slane grickalice su proizvodi sa velikom bazom kupaca, koje je tokom analiziranog osmomesečnog perioda bar jednom kupilo 99% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je 25 – u proseku nešto iznad tri puta mesečno.

U bazi podataka GfK Panela domaćinstava, tokom 2021. godine registrovane su kupovine više od 300 proizvođačkih i trgovačkih marki slanih grickalica, od čega pet vodećih brendova zauzima 33% količinskog učešća u kategoriji. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Chipsy, Clipsy, Pardon, Prima i Snack Day.

Ova kategorija se najviše kupuje u minimarketima (24% količinskog učešća) i supermarketima (22%), dok 21% kupljenih količina u domaćinstvima dolazi iz malih lokalnih prodavnica. 14% učešća u kupovinama slanih grickalica imaju diskontni lanci, dok su hipermarketi na nivou od 10%.

Od ukupnih količina kategorije, 24% domaćinstva je, u posmatranom periodu, kupilo na promocijama i akcijama, a isto toliko iznosi i učešće trgovačkih marki slanih grickalica u ukupnoj potrošnji.

Oko 13% količina kategorije kupljeno je „na meru“, odnosno u rinfuzu, i to se pre svega odnosi na orašaste plodove.

Najveći segmenti u kategoriji su flips, čips i orašasti plodovi, koji u zbiru čine oko dve trećine ukupnih količina pakovanih grickalica u domaćinstvima. Ostatak odlazi, pre svega, na slane štapiće, ali i druge segmente kao što su krekeri, perece/ribice, “bread snacks” i razne mikseve slanih grickalica.

-

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu od 2004. do 2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

-

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.