Summi1
Summit2

RetailZoom Retail Audit: Blagi rast prodaje snek i musli barova

INFORMACIJE O PROMETU SNEK I MUSLI BAROVA

inFokus

14.01.2022

Najznačajniji kanal prodaje, kada je u pitanju vrednosna prodaja, je kanal srednjih i velikih radnji kroz koji se proda 35% kategorije, kroz kanal malih radnji se proda 26%, hiper i supermarketi učestvuju sa 25%, a kiosci i benzinske pumpe sa 14%. Količinski posmatrano, srednje i velike radnje učestvuju sa 36%, male radnje sa 28%, hiper i supermarketi sa 25%, a kiosci i benzinske pumpe sa 10% 

 

 

Autor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, prema regionima kao i prema kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarketi i hipermarketi (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2) kiosci, paviljoni i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, koji broji više od 4.100 radnji.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće snek i musli barova na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021.godine, dakle proteklih godinu dana. Ukoliko uporedimo ovaj period sa istim periodom prethodne godine, primetan blagi rast prodaje od 1% količinski, a nešto veći rast od 5% vrednosno posmatrano, generisan od rasta cena 4% po pojedinačnom artiklu u proseku.

Ako posmatramo vrednosno učešće primećujemo da Beograd generiše 33%, Sever 28%, Istok 21%, a sa Zapada dolazi 18% vrednosne prodaje. Količinski, Beograd “nosi” 31%, Sever 27%, Istok 24%, a Zapad 19%.

Najznačajniji kanal prodaje, kada je u pitanju vrednosna prodaja, je kanal srednjih i velikih radnji kroz koji se proda 35% kategorije, kroz kanal malih radnji se proda 26%, hiper i supermarketi učestvuju sa 25%, a kiosci i benzinske pumpe sa 14%. Količinski posmatrano, srednje i velike radnje učestvuju sa 36%, male radnje sa 28%, hiper i supermarketi sa 25%, a kiosci i benzinske pumpe sa 10%.

Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije Retail Zoom u proteklih godinu dana (u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine) dominantno je učešće pakovanja od 25g. Ovi snek i musli barovi učestvuju sa 31% u ukupnim prodatim količinama, pakovanje od 30g i pakovanje od 50g nosi po 10% prodaje, pakovanje od 17g učestvuje 8% u prodatim količinama, pakovanja od 57g učestvuju sa 5% i pakovanje od 38g sa 4% prodatih količina, sva preostala pakovanja imaju manje od 5% pojedinačnog tržišnog učešća.

Vodeći proizvođači, količinski posmatrano, u kategoriji snek i musli barova su: Candy Rush, Mars, Nestle, Pionir, Soko Štark (rangirani prema abecednom redu).

Vodeći proizvođači, vrednosno posmatrano, u kategoriji snek i musli barova su: Ferrero, Mars, Nestle, Pionir, Soko Štark (rangirani prema abecednom redu).

-

O kompaniji: RetailZoom se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u 21 zemlji EMENA regiona. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija i cena. RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

-

Kontakt:
Email: dusan.grujic@retailzoom.net
Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 070 Novi Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net