Summi1
Summit2

Novinari obišli proizvodnju Bakine tajne

Srbija

23.10.2018

Novinari beogradskih redakcija posetili su, 19. oktobra, pogon fabrike Foodland u Igrošu, u koji je Atlantic Grupa, od preuzimanja 2015, uložila više od dva miliona evra...

Atlantic Grupa, u čijem je vlasništvu Foodland od 2015, organizovala je za predstavnike beogradskih redakcija i blogere, obilazak pogona za proizvodnju brenda Bakina tajna.

Kroz celokupan proces proizvodnje, od prijema sirovina, preko njihove obrade, do finalnog proizvoda, proveo nas je jedan od "čuvara" Bakine tajne - tehnolog Lazar Vučković, dok nam je drugi, rukovodilac proizvodnje Nenad Kostić, govorio o samoj fabrici, kapacitetima, trenutnim rezultatima i planovima.

Kako nam je objasnio Vučković, prijem sirovine obavlja se u jednom delu hladnjače, odakle odlazi na prvu kontrolu kvaliteta. S obzirom na to da nemaju svoje zasade, nego da sirovine otkupljuju od dobavljača i da ne mogu da obrade sve količine odjednom, voće i povrće se uglavnom zaledi pre upotrebe, kako bi moglo da se koristi i da ga bude dovoljno, tokom čitave godine. Kako je istakao naš vodič, retko koju sirovinu uvoze.

U trenutku naše posete, u fabrici se radilo "punom parom". U automatizovanim pogonima, u teglice je punjen ekstra džem od borovnice, nakon čega je pasterizovan. U završnoj fazi etiketiranja bio je ajvar. Spakovan na paletama, nakon laboratorijske analize, nalazio se džem od smokvi. Na tradicionalan način, u šerpama na šporetima, spremano je slatko od šumskih jagoda.

Nakon obilaska fabrike, Kostić nam je objasnio da se jedan deo proizvodnje i punjenja teglica i dalje obavlja ručno, jer bi se drugačije izgubio oblik voća. Osim od šumskih jagoda, ručno se prave i slatka od borovnice, kupine i dunje.

On nam je i kazao da su kapaciteti proizvodnje različiti, u zavisnosti od sirovine koja se obrađuje, između šest i osam tona proizvoda na dan. Zbog načina preprade, na dnevnom nivou ajvara se pripremi više, a džema manje. Na godišnjem nivou pripremi se oko 1.100 do 1.200 tona proizvoda.

Ajvar je naš strateški proizvod i njega proizvodimo najviše, oko 500 tona na godišnjem nivou, naglasio je Kostić.

On je rekao da je proizvodnja, pre nego što je Atlantic preuzeo fabriku, bila za dvadesetak procenata manja, ali je i istakao da je bitno to da su kapaciteti povećani za 30%. Ulaganja u opremu od 2015. iznose oko dva miliona evra, a investirano je, pre svega, u automatizaciju pakovanja.

Proizvodi Bakina tajna izvoze se na mnoga svetska tržišta, počev od zemalja bivše Jugoslavije, preko Engleske, Španije, Nemačke, Francuske... do Australije i Amerike.

Otprilike polovina proizvodnje ide za izvoz, a druga polovina se realzuje na domaćem tržištu.

Što se tiče noviteta za ovu sezonu, tu su namazi sa medom, umesto šećera, i ajvar sa maslinovim uljem. Ali, osim proizvoda iz linije Bakina tajna (ajvara, pekmeza, zimnice i džemova), u Foodlend-u proizvode i različite vrste sokova koji su, kako je rečeno, najpribližniji varijanti sto posto ceđenog voća i povrća, na koje su u fabrici veoma ponosni.

Naši sokovi su premijum proizvodi, koji garantuju sadržaj, bez tendencija da budemo konkurentni na tržištu, zaključili su naši domaćini.