Atlantic Grupa, u čijem je vlasništvu Foodland od 2015, organizovala je za predstavnike beogradskih redakcija i blogere, obilazak pogona za proizvodnju brenda Bakina tajna.
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/54907d1ef9e27b2e8ab63049103ec8e0.jpg?crop=true)
Kroz celokupan proces proizvodnje, od prijema sirovina, preko njihove obrade, do finalnog proizvoda, proveo nas je jedan od "čuvara" Bakine tajne - tehnolog Lazar Vučković, dok nam je drugi, rukovodilac proizvodnje Nenad Kostić, govorio o samoj fabrici, kapacitetima, trenutnim rezultatima i planovima.
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/3fdb74f251fe9612d859ebdbf3d746ce.jpg?crop=true)
Kako nam je objasnio Vučković, prijem sirovine obavlja se u jednom delu hladnjače, odakle odlazi na prvu kontrolu kvaliteta. S obzirom na to da nemaju svoje zasade, nego da sirovine otkupljuju od dobavljača i da ne mogu da obrade sve količine odjednom, voće i povrće se uglavnom zaledi pre upotrebe, kako bi moglo da se koristi i da ga bude dovoljno, tokom čitave godine. Kako je istakao naš vodič, retko koju sirovinu uvoze.
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/1abe0d0a01e98cec77ba0b176edbb3f0.jpg?crop=true)
U trenutku naše posete, u fabrici se radilo "punom parom". U automatizovanim pogonima, u teglice je punjen ekstra džem od borovnice, nakon čega je pasterizovan. U završnoj fazi etiketiranja bio je ajvar. Spakovan na paletama, nakon laboratorijske analize, nalazio se džem od smokvi. Na tradicionalan način, u šerpama na šporetima, spremano je slatko od šumskih jagoda.
Nakon obilaska fabrike, Kostić nam je objasnio da se jedan deo proizvodnje i punjenja teglica i dalje obavlja ručno, jer bi se drugačije izgubio oblik voća. Osim od šumskih jagoda, ručno se prave i slatka od borovnice, kupine i dunje.
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/406a9c33daa1af88dbf152f7d8fc1d24.jpg?crop=true)
On nam je i kazao da su kapaciteti proizvodnje različiti, u zavisnosti od sirovine koja se obrađuje, između šest i osam tona proizvoda na dan. Zbog načina preprade, na dnevnom nivou ajvara se pripremi više, a džema manje. Na godišnjem nivou pripremi se oko 1.100 do 1.200 tona proizvoda.
Ajvar je naš strateški proizvod i njega proizvodimo najviše, oko 500 tona na godišnjem nivou, naglasio je Kostić.
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/8db1766d28d72935187a5371e2282002.jpg?crop=true)
On je rekao da je proizvodnja, pre nego što je Atlantic preuzeo fabriku, bila za dvadesetak procenata manja, ali je i istakao da je bitno to da su kapaciteti povećani za 30%. Ulaganja u opremu od 2015. iznose oko dva miliona evra, a investirano je, pre svega, u automatizaciju pakovanja.
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/1c985ca9401bf44565b31b3d27ec31f1.jpg?crop=true)
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/4e3c7f7910bca994cad823ca3effe57a.jpg?crop=true)
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/338ef2f4f5bb90abc11bb064402f2007.jpg?crop=true)
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/d8df1a5af8c62f8cd2930758b6a71664.jpg?crop=true)
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/11189a97e02a67311b39e56f11d0d219.jpg?crop=true)
Proizvodi Bakina tajna izvoze se na mnoga svetska tržišta, počev od zemalja bivše Jugoslavije, preko Engleske, Španije, Nemačke, Francuske... do Australije i Amerike.
Otprilike polovina proizvodnje ide za izvoz, a druga polovina se realzuje na domaćem tržištu.
Što se tiče noviteta za ovu sezonu, tu su namazi sa medom, umesto šećera, i ajvar sa maslinovim uljem. Ali, osim proizvoda iz linije Bakina tajna (ajvara, pekmeza, zimnice i džemova), u Foodlend-u proizvode i različite vrste sokova koji su, kako je rečeno, najpribližniji varijanti sto posto ceđenog voća i povrća, na koje su u fabrici veoma ponosni.
![](https://www.instore.rs/image/cache/extra-large/files/images/efd7428d43da8ada0010c9d99bd66600.jpg?crop=true)
Naši sokovi su premijum proizvodi, koji garantuju sadržaj, bez tendencija da budemo konkurentni na tržištu, zaključili su naši domaćini.