Summi1
Summit2

Novinari obišli sladaru u Bačkoj Palanci

Na licu mesta

06.06.2019

Domaće pivo od sladovine proizvedene od 100% ječma sa srpskih njiva...

Udruženje pivara Srbije organizovalo je juče posetu novinara sladari u Bačkoj Palanci, članici Soufflet grupe, koja za domaće, ali i izvozna tržišta, proizvodi slad za potrebe pivarske industrije.

Kako je tom prilikom rečenao, tehnološki proces se sprovodi prema svim standardima koji omogućavaju bezbednost hrane, a slad u pivu članica Udruženja pivara se pravi od ječma koji se uzgaja na njivama u Srbiji.

Lokalne nabavke su svakodnevna praksa u pivarstvu u Srbiji, što potvrđuje podatak da u proseku, više 80% ukupnih nabavki članica Udruženja pivara Srbije se obavlja u zemlji. Kada govorimo o poljoprivrednim proizvodima, čak 96% ječmenog slada u vrednosti od 17,6 miliona evra se nabavlja u Srbiji, dakle sa lokalnih njiva i iz domaćih zasada ječma i ovo je izuzetno važno jer na taj način dajemo podsticaj domaćoj ekonomiji, naročito poljoprivredi, izjavio je Vladimir Vava, predsednik Udruženja pivara Srbije.

Zahvaljujući kvalitetu domaće sirovine i najviših standarda proizvodnje pivo koje se proizvodi u Srbiji je vrhunskog kvaliteta. Tako, 12% uvezenog piva u EU sadrži slad iz Srbije, jer je naše pivo na drugom mestu uvoznih piva, prema zvaničnim podacima EUROSTAT agencije.

Pivski slad je poluproizvod dobijen toplotnom ili enzimskom razgradnjom sirovina koje se koriste za proizvodnju piva (čist slad ili slad i nesladovane sirovine) i koja sadrži ekstrakt potreban za proces fermentacije pri dobijanju piva. Slad predstavlja isklijali, a zatim osušeni i od klica oslobođeni ječam. Za pivski slad se kaže da predstavlja dušu piva jer od osobina slada zavise aroma, ukus, boja, trajnost i penušavost piva. Veoma su bitne biohemijske promene materija u zrnu koje nastaju tokom različitih faza u preradi ječma, kojih ima četiri.

Udruženje pivara Srbije je krovna institucija domaćeg pivarstva koja okuplja najveće i najznačajnije proizvođače piva i slada u našoj zemlji. Udruženje čine: Apatinska pivara, Carlsberg Srbija, Heineken Srbija i sladara Soufflet Srbija. Članice udruženja pokrivaju 94% domaćeg tržišta i direktno i indirektno zapošljavaju 15.500 ljudi.